Corporación de Prácticos del Puerto y Ría de Bilbao S.LCorporación de Prácticos del Puerto y Ría de Bilbao S.LCorporación de Prácticos del Puerto y Ría de Bilbao S.L
Servicios básicos y otros
2022ko Tarifak (€)
1. ALDERDIA |
P. Lucero, Refinados, BBG, P. Ceballos y P. Sollana Pantalanak eta atrakalekuak |
Sarrerak-Irteerak |
G.T. |
Sekzio bakarra |
500etik 6.000era |
385,65 |
6.001etk 20.000ra |
578,81 |
20.001etik 35.000ra |
1.261,39 |
35.001etik 55.000ra |
2.040,87 |
55.001etik 75.000ra |
3.187,08 |
75.001etik 90.000ra |
4.766,15 |
90.001etik 115.000ra |
4.993,10 |
115.001etik 160.000ra |
6.584,31 |
160.001 edo gehiago |
7.745,02 |
2. ALDERDIA |
Portuko gainerako tokiak: Santurtziko Zabalkuntza eta itsasadarra |
Sarrerak – Irteerak |
G.T. |
Tarifa orokorra |
Edukiontziak |
Car-Carriers |
500etik 6.000ra |
385,65 |
385,65 |
308,52 |
6.001etik 20.000ra |
578,81 |
578,81 |
463,05 |
20.001etik 35.000ra |
1.261,39 |
1.261,39 |
1.009,11 |
35.001etik 55.000ra |
2.040,87 |
2.040,87 |
1.632,71 |
55.000etik 75000ra |
3.187,08 |
3.187,08 |
2.549,65 |
75.001etik 90.000ra |
4.766,15 |
4.766,15 |
3.812,91 |
90.001etik 115.000ra |
4.993,10 |
4.993,10 |
3.994,47 |
115.001etik 160.000ra |
6.584,31 |
6.584,31 |
5.267,44 |
160.001 edo gehiago |
7.745,02 |
7.745,02 |
6.196,02 |
G.T. |
Tarifa orokorra |
Ferrys |
Trailer-Carriers (Itsasoko Autopista) |
500etik 6.000ra |
385,65 |
269,96 |
231,40 |
6.001etik 20.000ra |
578,81 |
405,17 |
347,29 |
20.001etik 35.000ra |
1.261,39 |
882,97 |
756,83 |
35.001etik 55.000ra |
2.040,87 |
1.428,61 |
1.224,53 |
55.001etik 75.000ra |
3.187,31 |
2.230,96 |
1.912,24 |
75.001etik 90.000ra |
4.766,15 |
3.336,30 |
2.859,70 |
90.001etik 115.000ra |
4.993,10 |
3.495,17 |
2.995,86 |
115.001etik 160.000ra |
6.584,31 |
4.609,02 |
3.950,59 |
160.001 edo gehiago |
7.745,02 |
5.421,52 |
4.647,02 |
1 ETA 2 ALDERDIA |
Barruko mugimenduak |
G.T. |
Tarifa bakarra |
500etik 6.000ra |
322,30 |
6.001etik 20.000ra |
449,54 |
20.001etik 35.000ra |
833,52 |
35.001etik 55.000ra |
1.347,16 |
55.001etik 75.000ra |
2.082,14 |
75.001etik 90.000ra |
3.113,73 |
90.001etik 115.000ra |
3.146,69 |
115.001etik 160.000ra |
4.346,51 |
160.001 edo gehiago |
5.121,72 |
OHARRA. Tarifa horietan barne hartu da “Itsasontzientzako informazioa eta jarraibideak”.
Deuseztapenak eta atzerapenak
- 1.- Portuko gidaria ontziratu aurretik itsasontziari leporatu ahal zaizkion deuseztapenak. Itsasontziko ordezkariak edo kapitainak eskatu den zerbitzu baten ordua aldatzen badu, lanak egiten hasteko finkatuta zegoen orduari dagokionez, errekargu hauek sortuko dira.
- a) Lana hasteko hasieran eskatutako denbora iritsi aurreko orduan egiten diren deuseztapenei dagokienez, dagokion oinarrizko tarifaren %20 fakturatuko da.
- b) Eskatutako orduari dagokionez, lehen eta bigarren ordua bitartean egiten diren deuseztapenei begira, dagokion oinarrizko tarifaren %10 fakturatuko da.
- c) Eskatutako zerbitzua hasteko orduari dagokionez, bi ordutik gorako aurrerapenez egiten diren aldaketak direla-eta, ez da errekargurik jarriko.
- 2.- Portuko gidaria ontziratu ondoren itsasontziari leporatu ahal zaizkion deuseztapenak. Ondoko errekargu hauek sortuko dira
- Portuko gidariaren 40 minutura bitarteko egonaldia: tarifaren %25
- Portuko gidariaren 41 minutu eta ordubete bitarteko egonaldia: tarifaren %30
- Portuko gidariaren 61 minutu eta bi ordu bitarteko egonaldia: tarifaren %50
Portuko gidarien osoko bilkurak bi orduko epea izango du gehienez eskabide berriei erantzuna emateko, zerbitzuaren eskabideren ordu berritik aurrera.
- 3.- Ordutegian egindako bestelako aldaketekin, aurreko paragrafoan adierazitako deuseztapenen antzera jokatuko da
- a) Portuko gidaria ontziratu ondoren itsasontziari egotzi ahal zaizkion atzerapenak.
- 40 minutura arteko azterapena: errekargurik gabe
- 41 eta 60 minutu bitarteko atzerapena: tarifaren %20
- 61 eta 120 minutu bitarteko atzerapena: tarifaren %50
Atzerapenik badago, itsasontziko kapitainak erabakiko du portuko gidariak ontzian egon behar duen.
Alabaina, lanak berrogei minututik gorako atzerapena duenean, portuko gidariak, behar bezala egiaztatutako zerbitzu-arrazoiak ematen baditu, itsasontzi barruan ez geratzea erabaki ahal izango du. Hala izatekotan, portuko gidaria lehorreratuz gero, atzera berriz eskatu beharko da zerbitzua.
Errekargu horiek beti aplikatuko dira, betiere, ohiz kanpoko eguraldiaren egoera edo baldintzen ondorioa ez badira eta itsas kapitainak egoera hori behar bezala egiaztatu badu.
- 4.- Portuko gidarien osoko bilkurari leporatu dakizkiokeen atzerapenak. Portuko gidaria atzerapenez badabil itsasontzi barruan egoteko edo zerbitzuak egiten hasteko, eskatutako orduari dagokionez, Portuko Gidarian Osoko Bilkurari egotz dakiokeen arrazoi bat dela-eta, hobaria egingo da tarifa aplikagarrian:
- Itxaroten emandako lehenengo ordua: hobariaren %20
- Itxaroten emandako bigarren ordua: hobariaren %50
- Bigarren ordutik aurrera: %20 ordu bakoitzeko, zerbitzuaren kostuaren %100 bete arte.
Atzerapenak justifikatzeko ohiz kanpoko eguraldiaren egoera aipatuz gero, itsas kapitainak kontuan hartu beharko ditu.
Errekarguak
- 1.- Propultsio-sistemarik eta/edo gobernamendurik gabeko itsasontziak eta tresnak.Propultsioa edo gobernamendua zerbitzutik kanpo duten itsasontziei egindako zerbitzuen tarifek %100eko errekargua izango dute (alde batera utzi dira eskueran jartzeko edo itxaroten emandako orduak).
Portuko gidaria itsasontzi barruan egotea segurtasun-arrazoiak direla-eta
- Kapitainak horrela eskaturik, eta segurtasuneko arrazoiak direla-eta, portuko gidaria itsasontzi barruan egotea eskatzen denean, batere maniobrarik aurreikusita egon gabe, zenbateko hauek aplikatuko dira:
- Portuko gidariaren 40 minutura bitarteko egonaldia: Oinarrizko tarifaren %20.
- Portuko gidariaren 41 eta 60 minutu bitarteko egonaldia: Oinarrizko tarifaren %30.
- Portuko gidariaren 61 eta 120 minutu bitarteko egonaldia: Oinarrizko tarifaren %80.
- Ondoko ordu bakoitza honela fakturatuko da:
- GT = 10.000 duten itsasontziak: 157,20 €/ ordua
- GT > 10.000 duten itsasontziak: 262,42 € / ordua
Portuko gidaria lehorreratu ezin denean
- Eguraldiaren egoera dela-eta, portuko gidaria ezin bada lehorreratu eta itsasontzi barruan jarraitu behar badu hurrengo portura iritsi arte, itsasontziak kostu hauek hartu beharko ditu bere gain:
- Portuko gidariari ostatu eta mantenu egokia emateko gastuak.
- Portu gidariaren egonaldiak eragindako gastuak eta lehorreratu den tokitik Bilboraino eramateko behar diren horiexek ordaintzea.
- Konpentsazio ekonomikoa, Bilboko Portuko Agintaritzak zehaztuko duena.