Bilboko Portuan inauguratu dute Brittany Ferries ontzi-enpresaren Salamanca ontzia. Gas naturalez bultzatutako salgaientzako eta bidaiarientzako ferrya da, Bilbo eta Portsmoutheko portu ingelesa astean bi aldiz (asteartea eta larunbata) lotuko dituena. Inaugurazio-ekitaldian, besteak beste, Brittany Ferries-eko Zuzendari nagusi Christophe Mathieu eta Bilboko Portuko Agintaritzako Presidente Ricardo Barkala egon dira.
Salamancak 215 metroko luzera du, ia 30 metroko zabalera, hamar ontzigain eta 2,7 km. linealak ibilgailuentzat. 85 kideko tripulazioa du, 1.000 bidaiari baino gehiagorentzako lekua, eta GNLk propultsatutako lehen ontzia izango da, Mantxako kanalean erregulartasunez lan egiten duena.
GNL (Gas Natural Likidotua) da, gaur egun, ontzi-enpresen ingurumen-inpaktua murrizteko aukerarik onena, baina baliteke denboraren poderioz beste aukera batzuek ordeztea. Hori gertatzen denean, Salamanca prest egongo da horretarako, etorkizunean energia-iturri are garbiagoetara aldatzeko gai izateko diseinatu baitute.
Repsolen gas-zerbitzugunea
Gas natural likidotua erregai gisa erabiltzeko, Bilboko Portuak azpiegitura bat izan behar izan du depositua betetzeko. Kasu honetan, Repsolen eskutik, tanke kriogeniko bat instalatu du, 1.000 m3-ko biltegiratze-ahalmenarekin, gas naturala -160 °C-tan egoera likidoan mantentzeko. Terminalaren diseinu malguak etorkizunean hainbat ontziri zerbitzua emateko aukera ematen du, eta hori deskarbonizazio-aukera handia da portuko eragiketetarako.
Proiektu horrek 10 milioi eurotik gorako inbertsioa egingo du Repsolen aldetik, eta Europako Batzordeak finantzatuko du CEF- Connecting Europe Facility programaren bidez.
Diseinua eta teknologia ingurumenaren zerbitzura
Salamanca ferrya, ekologikoagoa izateaz gain, erosoagoa eta isilagoa da. Kaskoa eta branka luze eta lerdenak ditu, eta horrek errendimendu hidrodinamiko handia eskaintzen du. Hegatsen atzerapenaren aurkako egonkortzaileak ditu, oso erabilgarriak Bizkaiko Golkoan nabigatzeko. Marruskadura murrizten duen kaskoan aplikatutako silikonazko pinturak uretan igarotzen laguntzen du eta, horrela, erregai gutxiago kontsumitzen da.
Era berean, eraginkortasun hidrodinamikoari eta itsasoan izandako portaera bikainari esker, bi motor bakarrik instalatu ahal izan dira, ontzi baliokidetan jartzen diren lau beharrean, eta horrek energia asko aurreztea dakar.
Bidaiariek, oro har, nabarituko dute bere funtzionamendua leunagoa eta isilagoa dela. Wartsilä motorren funtzionamendua zehaztasun handiagoz doitu ahal izango da, gurutzaldi-abiadurara egokitzeko, eta horrek eraginkortasun eta fintze are handiagoak lortzen laguntzen du.
GNLz propultsatutako motorrek ia zero sufre oxido isurtzen dutenez, Salamancak ez du araztaile integraturik behar, eta horrek kontsumo elektriko txikiagoa duela esan nahi du. Halaber, ez da popa-helizerik behar, brankako helizeek hegal-lemekin funtzionatzen baitute, altu eta eraso-ertz bihurriekin, eta horrek moteldu egiten ditu ababor-biraketak.
Ontziko denbora errealeko datu-analisi ahaltsuak erabiltzeari eta ikaskuntza automatikoaren garapenari esker, energia-eraginkortasuna uneoro optimiza daiteke. Salamancaren isolamendua bikaina da, eta zarata ahalik eta txikiena da; eta lurrean, sorgailuak askoz gutxiago hautematen dira beste ontzienak baino.
Portuko maniobrak errazteko, ontziak nabigatzeko tresna berri bat du,
“malguki adimenduneko sistema” izenekoa. Kapitainei malguki batera hurbiltzen laguntzeko diseinatuta dago, eta maniobra-denbora murrizten ere laguntzen du.
Gainera, konpainia lanean ari da ibilgailu elektrikoak ontzian kargatzeko, eta garajeetako estalkiak, ontziko argi guztiak bezala, LEDez argiztatuta daude.
Barne-diseinu harrigarria
Brittany Ferries-ek ontziaren barne-diseinua Richard Nilsson arkitekto suediarrari eman zion. Hark gogor egin zuen lan Rheinhold & Mahla itsas barneko espezialista alemanarekin, gama altuko gurutzaontziak ere egiten dituen enpresarekin. Aluminox Marine enpresa grekoa arduratu zen sukaldeak eta taberna hornitzeaz, eta Oliver Design enpresak jarri zituen artelanak eta berariazko osagarriak eta akaberak Espainian. Bestalde, Catherine Querné Brittany Ferries-eko estrategia-zuzendaria arduratu zen “Bezeroaren esperientzia” gauzatzeaz, eta proiektu osoa gainbegiratu zuen, Brittany Ferries-en ontzi berri bakoitzaren barne-diseinuarekin egiten duen bezala.
Salamancaren barrualdea, bere artelanak eta gastronomia bere izena daraman hirian inspiratuta daude, historiaz, artez eta tradizioz betea, baita Gaztela eta Leon osoan ere.
Estiloa, erosotasuna eta xehetasunekiko arreta ontzi osoan ikusten eta esperimentatzen dira. Hamar ontzigainean, artelanez betetako terraza bat dago kanpoaldean, haurrentzako hiru jolas-areto, hainbat areto, jatetxe eta taberna ugari eta bi denda handi, ontziaren erdian. Bertan denetik aurki daiteke: lurrinak, souvenir-ak, ardoa eta prentsa.
Guztira 343 kabina/ganbara daude, denak bainuarekin, eta 37 kabina kamioi-gidarientzat. 343 kabinen artean, mugikortasun murriztua duten bidaiarientzako egokituak daude, eta txakurrarekin edo katuarekin doazen bidaiarientzako bakarrik gordetako kabinak ere badaude.
Ontziaren bihotzean, Salamancako boutiqueak bi eremu ditu. Lehenbizikoa duty-free estiloko denda handi bat da, alkohol, tabako, ardo, xanpaina, delicatessen, gozokigintza, lurrin, kosmetiko eta osagarri marka ezagunenak dituena. Bigarren eremu batean, bidaiako artikuluak eta oroitzapen kulturalak biltzen dira, baita Espainiako gastronomia ere.
Ferry honek, gainera, banakako 200 artelan baino gehiago ditu, hiru ontzigain nagusietan banatuak, hau da, arte-erakusketa handi bat. Diego Velázquezen “Las Meninas” arte-lanari buruzko erakusketa txiki bat dago. Berrinterpretazio horren arduradunak izan dira Felipao pop artista, bi eskultura moderno handiekin, eta Nienke Klunder eta Bieko Wiglius bikote artistiko eta fotografiko holandarra, KlunderBie izenarekin ezaguna.
Karen Silveren pinturek eta Mark Van Wagner New Yorkeko artistaren pinturek hareazko pinturek osatzen dute bilduma.