Sibportek Bilboko Portuko Agintaritzak 15,7 milioi inbertitu dituen terminala kudeatuko du
Arasurreko plataforma logistikoak asteroko tren-konexioa izango du Bilboko Portuarekin osteguna, martxoaren 18tik aurrera. Lehen trena goizean aterako da Portuko edukiontzien terminaletik Arasurreko Aratrain izeneko tren-terminalera. Han, itsasontziz iritsitako merkantzia deskargatuko du, azken helmugara errepidez banatzeko.
Tren hori ostegunero abiatuko da, gutxi gorabehera hiru orduko ibilbidearekin, eta Arasurren lehiakortasuna hobetuko du, bai eremu logistiko estrategiko honetarako, bai Bizkaiko portu berarentzako, negozio-aukera berriak irekiz. Euskadiko bi nodo logistiko garrantzitsuren eta garraio-azpiegituren arteko lotura sustatzen du. Zerbitzu intermodal jasangarriagoa izateaz gain, lehiakorragoa da, 60 TEU ibilbide bakar batean eramateko aukera ematen baitu, 20, 40 eta 45 oineko edukiontziak konbinatuz.
Instalazio berriekin, Arabak eta Euskadi osoak Europar Batasunaren garapenari jarraitzen diote, bere aparteko kokapen geografikoa, garraioaren intermodalitatearen baldintzak eta plataforma logistiko oso lehiakorra aprobetxatuz.
Aratrain kudeatzen duena Servicios Intermodales Bilbaoport (Sibport) da, Jundiz eta Pancorboko trenbide-terminalak ere kudeatzen dituena. Eskaria handitu ahala, Sibportek trenbide-zerbitzuaren maiztasuna handitzen joatea aurreikusten du.
Terminalak 63.440 metro karratuko azalera du eta bi trenbide ditu trenak hartu eta bidaltzeko, eta beste bi zamalanetarako. Lau trenbideek Iberiar Penintsulako zabalerako 450 metroko luzera dute, nazioarteko zabalerara (UIC) migratzeko aukerarekin. Gainera, zamalanetarako trenbide-lautada bat prestatu da, salgaien truke modala errazteko.
15,7 milioi euroko inbertsioa
Trenbideko bazterbidearen obrak Eusko Jaurlaritzak, Arabako Foru Aldundiak eta Portuko Agintaritzak Bilboko Portuaren Arasurren trenbide-base operatibo bat jartzeko sinatutako lankidetza-hitzarmenaren ondorio dira. Obra horiek 5,28 milioiko aurrekontua izan zuten.
Era berean, Portuko Agintaritzak maniobra-bide osagarri bat eraiki zuen, 0,91 milioiko aurrekontuarekin, Talgorekin egindako akordio bati esker, ADIFen linea nagusira doan trenbidea plataformara sartzeko erabiltzeko.
Ondoren, urbanizazio-lanak egin zituen, eta 4,8 milioi euroko inbertsioa egin zen. Lan horien artean, batetik, merkantzia-bazterbidearen ondoko biltegiratze-eremua, gutxi gorabehera 40.000 m²-ko azalera duena, eta, bestetik, plataformara sartzeko bidea, guztira 120 metroko luzera duena.
Bestalde, proiektuan sartu ziren 300 m²-ko gerentzia-eraikin bat, 150 m²-ko bi mailatan banatua, eta salgaiak biltegiratzeko nabe bat, gutxi gorabehera 500 m²-ko azalera duena, 20 metro zabal eta 25 metro luze, etorkizunean handitu daitekeena.
Guztira, Arasurren egindako inbertsioa (lurrak erostea, trenbide-loturak, urbanizazioa, eraikinak, etab. barne), oraingoz, 15,7 milioi eurokoa da.