Urriaren 8tik 10era bitartean, Fruit Attraction-en – fruten eta barazkien munduko salerosketarako erreferentziazko ekitaldia – parte hartuko du Bilboko Portuak, sektoreko balio-kate osoko profesionalen aurrean aurkezteko zer abantaila eskaintzen dituen edozein motatako fruta eta barazkien nazioartekotzean aliatu gisa.
Hala, Fruit Attraction-en duen standean (4B01), Bilboko Portuko Agintaritzaren ordezkaritzak zamaketariei eta operadore logistikoei hurbilduko die Bilbok Erdialdeko Amerikako, Hego Amerikako eta Afrikako fatxada atlantikoetara eta Europako iparraldeko merkatuetara iristeko duen posizio estrategikoa. Bai itsas zerbitzuen maiztasun handia bateratzen dituen bere eskaintza multimodala, hala nola trenbideen zerbitzu intermodalak Espainiako puntu nagusiekin, logistika arina, segurua eta trazagarria bermatzen du.
Bilboko Portuak espero du haziko dela fruta eta barazkien trafikoa, nazioarteko merkataritza horren urteko lehen seihilekoan % 4,5 berreskuratuko baita. Datacomex-en arabera, mota horretako trafikoen helmuga nagusia Europako merkatua da, eta, bereziki, Alemania, Frantzia, Erresuma Batua, Irlanda, Benelux eta Eskandinaviako herrialdeak. Hori dela eta, Bilboko tren- eta portu-konexio bikainak garraio lehiakorrerako eta jasangarrirako alternatiba bat dira, errepidea baino, fruta eta barazki salgaien trafikorako.
Kanpo-merkataritzaren antolaketarako, koordinaziorako eta administrazio-tramite guztietarako aholkularitzan akreditatutako profesionalak ditu, eta barazki- eta fruta-kate logistikoko behar espezifikoetara egokitutako zerbitzuak eta azpiegiturak ditu. Bere Mugako Kontrol Postua eguneko 24 orduetan dago martxan, eta 16 aho ditu, automatizazio-maila handia, eta e-puertobilbao merkataritza elektronikoko plataformarekin koordinatuta dago, ahalik eta bizkortasun handiena bermatzeko, eragiketak errazteko, trazabilitatea indartzeko eta segurtasuna sendotzeko.
Bilboko Portuko enpresek hozteko edukiontziak biltegiratzeko, mantentzeko eta konpontzeko zerbitzuak eskaintzen dituzte urteko 365 egunetan, hotz-kateko itxaronaldiak eta hausturak saihestuz. Bere kontainer-terminalak 540 entxufe-hargune ditu reefer kontainerretarako, eta ro-ro eta xede anitzeko terminalak ditu, baita galkorren biltegiak ere.
Frioport-ek 4.800 metro koadro ditu, guztira 16.300 metro kubikoko – 25 gradutan dauden bi izozte-ganbera, eta hiru hotz-ganbera positibo, 7.500 metro kubikorako ahalmena dutenak. Progeco-k, berriz, salgaiak biltegiratzeko eta ontziz aldatzeko bi instalazio ditu, 6.000 metro koadroko hotz positiboarekin.
Bilboko Portua proiektu garrantzitsuak ari da gauzatzen, besteak beste, BilbOPS, atrakatuta dauden ontziei elektrizitatea hornitzeko, berotegi-efektuko gasen emisioa eta bibrazioak eta zaratak saihestuz. Proiektuak 14,2 milioi euroko dirulaguntza du Europako Batzordeak CEF Transport 2021-2027 laguntza-programaren bidez 78 milioi euroko inbertsioa egiteko, eta 2026an martxan jartzea aurreikusten da. Lehen faserako, Kai-Mutur Nagusiko A-5 kaian, 2023ko abenduan esleitu zen, 4,7 milioi euroren truke, eta Berreskuratze eta Erresilientzia Mekanismoaren 4,3 milioiko dirulaguntza du.
Bilboko Portuak aliantza estrategikoa du Mercabilbaorekin, Iberiar Penintsulako iparraldeko eta Frantziako hegoaldeko elikagai galkorren banaketa-zentrorik handienarekin, eta elkarrekin osatzen dute Espainiako iparraldeko elikagai-hub handiena.