Ricardo Barkala: Júndiz Atlantikoko Korridorera konektatutako Espainiako lehen tren-terminala izango da.
2020-10-21 (Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako Ministerioa). Francisco Toledo Estatuko Portuak erakundeko presidentea, Ricardo Barkala Bilboko Portuko Agintaritzako presidentearekin bideokonferentzia bidez izandako lan-bileran 2020-2024 Enpresa Plana adostu zuten. Aldi horretan 206,5 M€ baino gehiago inbertituko dira inbertsio publikoan eta 79 M€ baino gehiago inbertsio pribatuan.
Inbertsio publikoen artean, nabarmentzekoa da Kai-mutur Nagusiaren lehen faserako trenbide-sarbidea eraikitzea, 2021etik aurrera, bere zoladura eta zerbitzu-sareak 8,2 M€-ko zenbatekoarekin, eta 2022an bigarren faseari ekingo zaio, zenbatekoa 71 M€-koa izango dela. Era berean, atrakatze-lerro berri bat sortuko da AZ-1 kaiaren luzapenarekin (27 M€), jada operazio-indize altuak dituena. Horrek eragina izango du handitzearen dartsena osoko barne-irabiatzearen baldintzetan.
Inbertsio pribatuei dagokienez, Barkalak Petronorri esleitutako hidrogenoa sortzeko instalazio berria nabarmendu zuen, ingurumen-ebaluazioaren izapidean dagoena. Petronorrek 46.700 m2-ko lursail batean energia berriztagarriarekin sortutako “hidrogeno berdea” oinarria duten erregai sintetikoen instalazio berria instalatuko du, lehenengo fasean 67 milioi euroko inbertsioarekin. Bere motako munduko instalazio handienetako bat izango da.
Errepide bidezko sarbideei dagokienez, Portuko Agintaritzak hitzarmen bat onartuko du Udalarekin eta Foru Aldundiarekin, garraio berezietarako – batez ere industria eolikoarekin lotutakoetarako – Bilboko portura errepidez sartzeko baldintzak hobetzeko.
Francisco Toledok Portuko Espazio eta Erabileren Mugaketaren (PEEM) aldaketa laster onartuko dela jakinarazi zuen, Kanpoko Abran Portua Handitzeko Kai-mutur Nagusiaren 1. Faseko obrek sortutako espazioak portuko zerbitzu-eremuan sartzeko. Halaber, Bilboko Udalak Deustuko Kanala irekitzearen ondorioz sortutako ur-lamina portuko zerbitzu-eremuan sartzeko zain dago.
Portuko Agintaritzako lehendakariak agerian jarri zuen administrazio guztiek Jundizko trenbide-hubari eta Atlantikoko Trenbide-korridorearekin bere loturari emandako laguntza instituzionala. Horren ondorioz, Jundiz Atlantikoko Korridorera konektatutako Espainiako lehen tren-terminal bihurtuko da, eta, horri esker, zabalera estandarrean 750 metroko luzera duten merkantzia-trenak tratatu ahal izango dira.