Ministroen Kontseiluak baimena eman du “Bilboko portuko AZ-1 kaia luzatzeko eraikuntza-proiektua” gauzatzeko obrak kontratatzeko, 28,8 milioi euroko balioarekin eta 18 hilabeteko epean.
Proiektua, Bilboko portua Kanpoko Abran handitzearen barruan kokatzen dena, eta martxoan lizitaziora aterako dena, Portuko azpiegitura berri bat jarriko du operadoreen eskura, eta nabarmen hobetuko du hegoaldeko dartsenaren eraginkortasuna.
Obra honetan, 251 metroko itsaslabar jarriko da kai berrian, 231 metro atrakaleku berri bati dagozkionak. Itsas hondoko 11.200 m3-ko egokitze-dragatzearen bidez egingo da; horren gainean 6 tiradera ainguratuko dira. Horiek guztiek 24 metroko altuera izango dute, horietako bostek 46 metroko luzera eta 17 metroko zabalera dutela, eta seigarrenak 20 metroko luzera eta 17 metroko zabalera. Tiraderak -21 m-ko kotan ainguratuko dira.
Obrak amaitzean, Bilboko Portuko Agintaritzak 49.760 metro karratuko zabalgune berri lortuko du, olatuen eraginetatik babestuta egongo dena, kaiarekiko perpendikularra den ezponda baten bidez. Horretarako, MITMAko Herri Lanen
Azterlan eta Esperimentazio Zentroak (CEDEX) hegoaldeko dartsenari eragiten dioten olatuen agitazio-mailak nabarmen murriztu direla egiaztatzen duten probak eta txostenak egin ditu.