Portuko Agintaritzak lurzoru logistiko eta industrialaren sorrera bultzatu du, bai portu-esparruaren barruan, bai kanpoan
Bilboko Portuaren barruan, Erdialdeko Kai Muturraren lehen faseko obrak amaitu dira. Lanek 300.000 metro karratu baino gehiagoko portu-azalera sortu dute, 1.100 metroko atrakatze-linea berri batekin. Urbanizazioa hiru etapatan egingo da, eta 201.399 metro koadro hartzen dituen lehenengoa, 8,5 milioi eurotan esleitu da, gauzatzeko epea 8 hilabetekoa dela.
Europako Batzordeak kai hori eraikitzeko zenbatekoaren % 20 jarri du, Connecting Europe Facility (CEF) programaren barruan, eta gainerakoa Portuko Agintaritzaren funts propioen bidez ordaindu da. Europako ekarpena, guztira, 20 milioi eurokoa da.
Bestalde, udazkenean AZ-1 kaia handitzeko obrak lizitatuko ditu, 50.000 metro karratuko azalera eta 200 metro linealetik gorako malguki-linea berria sortuko dituztenak.
Arasur eta Pancorbo
Portutik kanpo, Portuko Agintaritzak portu lehorren sare bat eskaintzen die bere bezeroei eta erabiltzaileei. Sare horrek azken urteetan gune logistikoak eta trenbide-konexiodun aukera intermodalak garatu ditu.
Alde batetik, Bilboko Portuko Agintaritzak 2019an amaitu zituen Arasurreko industria- eta logistika-parkeko tren-bazterbidea urbanizatzeko lanak, 40.000 m2 inguruko azalerarekin, eta plataformara sartzeko bidea, 120 metroko luzerarekin.
Aldez aurretik, trenbide-bazterbideko lanak amaitu ziren, Eusko Jaurlaritzak, Arabako Foru Aldundiak eta Portuko Agintaritzak plataforma logistiko horretan Bilboko Portuko trenbide-oinarri operatiboa instalatzeko sinatutako lankidetza-hitzarmenaren ondorioz.
Instalazioak bi bide ditu trenak hartu eta bidaltzeko, eta beste bi zamalanetarako. Lau bideek 450 metroko luzera dute, Iberiar Penintsulako zabalerara eta nazioarteko zabalerara migratzeko aukera. Gainera, salgaien truke modala errazteko zamalanetarako trenbide-lautada bat prestatu da.
Bestalde, Portuko Agintaritzak logistika- eta industria-jardueretarako saltzeko eta alokatzeko lursailak ditu Pancorbon, baita, beste trafikoen artean produktu siderurgikoetarako, biltegi bat du. Lehenengo fasean 60.000 metro karratu inguru urbanizatu dira. Gainerako eremua faseka urbanizatuko da, modu malguan, inguruan kokatu nahi duten bezeroen beharren eta karga-motaren arabera.
Pancorboko trenbideak 125.000 metro koadroko azalera du, eta bi zamalanetarako bide ditu, 600 eta 650 metrokoak, 600 metroko bazter-trenbide, 750 metroko luzera duen harrera-espedizio bidea eta 30.000 metro koadroko biltegiratze-azalera. Zamalanetarako eta harrerarako/bidalketarako azalera 17.000 metro karratukoa da, gehi beste 12.400 metro karratu.
Terminalak Europako Batzordearen 1,96 milioi euroko kofinantzaketa izan du, TEN-T-en 2011ko deialdian aurkeztutako “IBUK Intermodal Corridor” proposamenaren barruan.