- Martxotik abendura bitartean, 104 eta 340 metro bitarteko gurutzaontzi jasoko ditu Getxoko instalazioetan
- Bederatzi gurutzaontzik egingo dute gaua, hiruk ontziratzeko operatibo garrantzitsuak izango dituzte, eta egun berean bi gurutzaontzik eta hiruk bat egingo dute
- Bilboko Portuko Agintaritzak Getxo/Bilbo/Bizkaia/Euskadi helmuga gisa sustatuko du Seatrade Cruise Globalen, apirilean Miamin egiten den nazioarteko azokarik garrantzitsuenean
- Portuko Agintaritzak kaien elektrifikazioaren bigarren faseari ekingo dio aurten, jasangarritasunarekin duen konpromisoa betez, eta gurutzaontzien kaietara zabalduko du
Bilboko Portuak gurutzaldien denboraldi berri bati ekin dio, eta Getxoko instalazioetan 90 geldialdi baino gehiago izatea aurreikusten du. Kopuru hori iazkoa baino handiagoa da, iaz 81 gurutzaontzi jaso baitziren. Halaber, itsasontzian 150.000 turista baino gehiago hartzea espero da; 2024an, berriz, 137.477 bidaiari izan ziren.
Aurreikuspenak betetzen badira, emaitza horiek berretsi egingo dituzte, berriro ere, Bilboko Portuko Agintaritzak -erakunde publikoen, turismo-bulegoen eta bidaia-antolatzaileen laguntzarekin- urte hauetan guztietan egindako inbertsioak eta lana, Euskadi helmuga erakargarria izan dadin ontzi-konpainientzat eta gurutzaontzietako bidaiarientzat. Era berean, berretsi egiten du Getxon trafiko horretarako azpiegitura esklusiboak sortzearen aldeko apustua, salgaien kaietatik urrun, eta zerbitzu hori ematen duten profesional askok (portuko gidariak, atoiontziak, amarratzaileak, kontsignatarioak, portuko eta merkataritzako eragiketa-taldea, portuko polizia, segurtasun-kidegoak…) egiten duten zerbitzua saritzen du.
104 eta 340 metro bitarteko gurutzaontziak
Bilboko Portuak tamaina guztietako gurutzaontziak har ditzake. Urtean zehar 104 eta 340 metro arteko luzerakoak iritsiko dira.
Atzo, martxoak 17, hasi zen denboraldia, Ambasador Cruise Line konpainiako 216 metro luzerako Ambition izeneko ontzia iritsi zenean. Goizeko 8:45ean porturatu zen Lisboatik, eta arratsaldeko 18:00etan abiatu zen Le Verdon-era. 983 bidaiari eta tripulazioko 499 kide zihoazen ontzian.
Aurreikuspenak betetzen badira, abenduaren amaieran amaituko da denboraldia, Ambassador ontzi-enpresaren Ambience gurutzaontziarekin. Jarduera handieneko hilabeteak izango dira maiatza, 19 gurutzaontziekin, eta abuztua, 15ekin. Halaber, bi gurutzaontzik bat egingo dute egun berean, hamar bat aldiz; eta hiru gurutzaontzik, bitan.
Zortzi gurutzaontzi iritsiko dira lehen aldiz portura; bederatzi gaua igaroko dute, eta hiruk ontziratzeko/lehorreratzeko eragiketa garrantzitsuak izango dituzte apirilean, uztailean eta irailean. Hauek dira hiru gurutzaontzi horiek:
- MSC konpainiaren MSC Poesia (apirila). Zazpi eguneko ibilbidea Bilbotik: Bilbo, Southampton, Le Havre, Rotterdam eta Kopenhage.
- Hapag-Lloyd-en Europa 2 (uztaila). Hamabi eguneko ibilbidea Bilbotik: Bilbo, Gijon, Coruña. Porto, Lisboa, Cadiz, Marbella, Eivissa eta Bartzelona
- Ozeaniako MS Vista (iraila). Hamaika eguneko ibilbidea Bilbotik: Bilbo, Gijon, Coruña, Porto, Lisboa, Tanger, Almeria, Cartagena, Palma de Mallorca eta Bartzelona.
Royal Caribbean taldeko ontzi-enpresek bisitatuko dute gehien Bilboko Portua, 26 aldiz, zehazki. Hainbat konpainiek helmuga honetan duten konfiantza berretsiko dute, hainbat eskalarekin. Esaterako MSC, MSC Poesía eta MSC Virtuosa gurutzaontziekin; Carnival Cruise Line, Carnival Miracle gurutzaontziarekin; eta Disney, Disney Fantasy gurutzaontziarekin, esaterako. Nabarmentzekoak dira Cunard konpainia ezagunaren Queen Anne eta Ritz ontzi-enpresaren Ritz Carlton Ilma gurutzaontzi enblematikoak, baita Ponant ontzi-enpresa frantsesetik igoko diren sei gurutzaontziak edo Crystal Cruisesen Asuka II japoniarra ere.
Ontzi-enpresek agenteak dituzte Bilbon, eta 2025ean hauek ordezkatuko dituzte: A. Pérez y Cía, Incargo, MSC, Noatum, Ponant eta Romeu.
Munduko azoka garrantzitsuenetan parte hartzea
Bilerak, kontaktuak, bisitak eta jarduera komertzial handia egiteaz gain, Bilboko Portuko Agintaritzak sektoreko hainbat azoka eta ekitalditan parte hartzen jarraituko du, urtez urte egiten duen bezala, Bilbo/Bizkaia/Euskadi helmuga gisa sustatzeko. Hala, 2025ean, sektoreko bi azoka handietan hartuko du parte: apirilaren 7tik 10era, Seatrade Cruise Globalen (Miami Beach, Florida), zeinak 40 urte beteko baititu aurten, munduko gurutzaontzien azokarik garrantzitsuena izaten; eta irailaren 10etik 12ra, Seatrade Europe azokan (Hanburgo).
Gurutzaontzien kaien elektrifikazioa
Bilboko Portuko Agintaritzak jasangarritasunarekiko konpromisoa du ekonomia-, gizarte- eta ingurumen-arloan. Alde horretatik, nabarmentzekoa da kaiak elektrifikatzeko proiektua, OPS – Onshore Power Supply teknologia hedatuta, ontziak sare elektrikora konektatu ahal izateko portura iristen direnean. Hala, erregai-kontsumoa eta gas-emisioak murriztuko dira, eta zarata eta bibrazioak minimizatu.
OPS proiektua gurutzaontzien kaietara ere zabalduko da, eta 2027an egongo da martxan. Hiru konexio-puntu elektriko izango ditu, bi gurutzaontzi aldi berean konektatzeko. Energiak jatorri berriztagarria izango du eta plaka fotovoltaikoen bidez lortuko da.
55,4 milioi euroren truke lizitaziora atera den proiektuaren bigarren fasearen barruan dago haren elektrifikazioa, eta laster esleituko da. ‘Europa Konektatzen’ mekanismoak (CEF Funtsak) partzialki finantzatzen du, eta gainerakoa Bilboko Portuko Agintaritzaren funts propioek. Era berean, Europako Inbertsio Bankuarekin (EIB) 80 milioiko mailegua sinatu du, eta horren zati bat proiektu hori finantzatzeko erabiliko dute. Sare horretatik kontsumitutako energia iturri berriztagarriek elikatuko dute, hala nola plaka fotovoltaikoek.
Duela 30 urte hasitako apustua
1997an, gurutzaontzi bat iritsi zen Bilboko Portura; 2006ko otsailean, trafiko horretarako lehen kai esklusiboa inauguratu zuen Getxon, merkataritza-kaietatik urrun; zortzi urte geroago, 2014ko maiatzean, bigarren kaia jarri zen martxan; 2017ko martxoan, beste urrats bat egin zen sektore horren aldeko apustuan, eta Europako terminalen abangoardiako itsas estazio bat inauguratu zen. Hiru hamarkadako garapen horri eta merkataritza-lan handiari eta zerbitzua hobetzeari esker, gurutzaontzi bat izatetik 90 izatera igaro da 2025ean.
Guztira, 36,4 milioi euroko inbertsioa egin du Bilboko Portuko Agintaritzak gurutzaontzietarako azpiegituran, Getxon lehen kaia eraikitzen hasi zenetik.