- Urtarriletik ekainera bitartean, 16,4 milioi tona inguru mugitu dira; metatutako galera % 6,8koa izan da (1,2 milioi tona), interes orokorreko Portuen batez bestekoa baino jaitsiera txikiagoa.
- Atzerakada nagusiak ontziratu gabeko produktu solidoetan eta merkantzia orokorrean eman dira, eta balio handiko trafikoetan beherakada handiak eman dira, produktu siderurgikoetan kasu. Aldiz, nabarmentzekoa da hoztutako edukiontzien hazkundea, produktu galkorrak eta pieza bereziak, batez ere osagai eolikoak, hazi direlako.
Bilboko Portuak bere jarduerari eutsi dio, eta denboraren erdia baino gehiago alarma-egoeran egon garen lehen seihileko bitxi hau 16,4 milioi tona ingururekin, eta % 6,8ko jaitsiera batekin itxi du. Horrek esan nahi du, tokiko trafikoa eta hornidura kontuan hartu gabe, 1,2 milioi tonako galera metatua izan dela iazko aldi berarekin alderatuta.
Estatuko Portu guztien ekaineko itxiera-datuen zain, maiatzean % 10 jaitsi zen. Kantauriko ertzean bakarrik, batez besteko jaitsiera % 14 izan zen, hau da, Bilboko Portukoarenaren bikoitza.
Aurkezteko moduari dagokionez, ontziratu gabeko produktu likidoek 205.000 tona (-% 2) egiten dute behera, Petronorren fintze-lerroetako bat geldi egoteagatik, eskaria falta dela-eta. Geldialdi horrek petrolio gordinaren eta fuel astunaren erorketa handia eragin du. Alde positiboan, gas-trafikoa; iazko mugimendu errekorra finkatzeaz gain, %21 handitu da, eta 2,2 milioi tonara iritsi da.
Solteko gai solidoek atzerakada handiena jaso dute (-% 16), batez ere zementuaren eta klinkerraren, mineral ez-metalikoen, txatarren eta soja-baben esportazioak behera egin duelako. Bestalde, petrolio-kokearen esportazioak nabarmen egin du gora (+% 17).
Merkantzia orokorrak, portuko komunitatearentzat balio erantsi handiena duenak, % 11 egin du behera, edukiontziko merkantzia jaitsiera horren eragile nagusia izan dela: 434.000 tona eta 39.700 TEU3 gutxiago. Edukiontzietan, nabarmentzekoak dira eraikuntza-materialen edo automobil-sorten eta horien piezen erortzea; aldiz, olioak eta koipeak, elikagaiak edo arrain izoztuak hazten
dira. Produktu galkorren hazkundea nabari da edukiontzi hoztuetan, % 242 handitu baita.
Ohiko merkantzia orokorra, berriz, % 9 jaitsi da. Siderurgia-produktuak, atal honetan pisu handiena dutenak, ohiko merkantzia orokorraren %63 baitira, eta 107.000 tona jaitsi dira.
Nabarmentzekoa da pieza berezien ontziratzearen hazkundea. Denboraldi horretan, Portuak 2.295 garraio berezi jaso ditu, iazko aldi berean baino % 11 gehiago. Aipamen berezia merezi dute oraindik ere goranzko joerari eusten dioten produktu eolikoek, iazko lehen seihilekoarekin alderatuta % 24 hazi direnak, 96.711 tonara iritsi arte.
Termino absolutuetan, eta ontzi-mota kontuan hartu gabe, portaera okerrena duten trafikoak petrolio gordina, fuel-olioa, zementua eta klinkerra, beste petrolio-produktuak, mineral ez-metalikoak eta produktu siderurgikoak dira. Alde positiboan, gas naturala, gasolina, olioak eta koipeak, gasolioa, petrolio-kokea eta elikagaiak dira gehien hazten direnak. Aipatutako produktu eoliko eta produktu galkorrak dituztenreefer edukiontziez gain.
Merkatu nagusiak, guztizko trafikoan, Errusia, Erresuma Batua, Estatu Batuak, Mexiko, Herbehereak eta Brasil dira.
Bestalde, linea erregularreko bidaiarien kopurua % 63 murriztu da, hau da, iaz baino 29.596 bidaiari gutxiago, COVID-19 delakoak mugak ixtearen ondorioz. Ferry bidaiariak ontziratzeko jarduera ekainaren 30ean hasi zen berriro, eta oraindik ez da gurutzaontzien eskalarik erregistratu, oraindik indarrean dauden murrizketak direla eta.