Pizgarri horiek jaso ahal izango dituzte Bilbo eta Europa lotzen dituzten Finnlines-en eta Brittany Ferries-en ibilbideak 2022ko irailaren 20tik 2023ko martxoaren 31ra bitartean erabili dituzten zamaketariek, garraiolariek edo operadoreek.
Diruz lagundu daitekeen jarduerari dagokion itsas pleita ordaindu duten Europar Batasuneko Estatu kide bateko pertsona fisiko edo juridiko guztiek, kargatzailea, garraiolaria edo garraio-operadorea izan, dagoeneko eska dezakete Itsas Eko-pizgarria, itsas zerbitzuen erabilerak sortutako gizarte- eta ingurumen-merezimenduaren araberako laguntzekin itsas garraioaren kuota modala finkatzeko eta handitzeko Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako Ministerioaren ekimen bat. Lehen deialdi honi dagozkion laguntzen eskaera 2023ko apirilaren 1etik eta ekainaren 30eko eguerdiko 12:00ak arte aurkeztu ahal izango da, Mitmako egoitza elektronikoan.
Hautagarritzat jotzen dira ro-ro, con-ro edo ro-pax motako EBko estatu kideen arteko nazioarteko zerbitzu erregularrak, Espainiako lurraldeko interes orokorreko portu batean jatorria edo helmuga dutenak. Aukeragarriak diren unitateak onartu behar dituzte (erdiatoiak, trakzio-burua izan ezik, atoiak eta ibilgailu astun zurrunak) eta, ahal dela, deialdian zehaztutako gutxieneko maiztasunarekin.
Bilboko Portuaren kasuan, honako hau izan daiteke Europako Batasunak – Next Generation UE-k finantzatutako Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren barruan, merkantzien itsas
garraioa sustatzeko, Eko-Pizgarriaren lehiakide ez diren diru-laguntzen lehen deialdi honen onuraduna: 2022ko irailaren 20tik 2023ko martxoaren 31ra bitartean Finnlines ontzi-enpresak Belgikako Zeebrugge eta Antwerpeko, Finlandiako Helsinki eta Estoniako Kotka eta Paldiskyko portuekin dituen konexioak, edo Brittany Ferries-i esker Irlandako Rosslare portuarekin lotzen duena erabili dituen nazioarteko merkantzia-garraioa.
Helburua salgaien itsas garraioko zerbitzuen erabilera diruz laguntzea da, frogatutako ingurumen- eta gizarte-ekonomiako merezimenduaren proportzioan, errepide-moduarekin alderatuta itsas moduaren kanpo-kostuen murrizketa gisa neurtuta, eta, zeharka, itsas garraioko zerbitzu horien ingurumen-jarduera finkatzen, garatzen eta hobetzen lagunduz.