Kai-mutur Nagusiko A-5 kaia elektrifikatzeko inbertsioa 4,7 milioi eurokoa izango da
Bilboko Portuko Agintaritzak Tecuni SAUri esleitu dio Bilboko Portuko Kai-mutur Nagusiko A-5 kaiko azpiegitura elektriko berriaren eraikuntza-proiektua idazteko eta lanak egiteko lehen fasea, ontziak lurreko sare elektrikora konektatzeko, bai eta mantentze-lan integraleko zerbitzua ere, 4,7 milioi eurotan.
Kontratua sinatu ondoren, enpresa esleipendunak bi hilabeteko epea izango du xehetasun-proiektua egiteko, eta Estatuko Portuetara bidaliko da dagokion txosten loteslea eskatzeko. Beharrezkoak izan daitezkeen aldaketak ezarri eta xehetasun-proiektua onartu ondoren, lanak egiteko epea 18 hilabetekoa izango da; obrak amaitu ondoren, berriz, hiru urteko epea ezarriko da mantentze-lan integraleko zerbitzurako, urtero beste bi urtez luza daitekeena.
Jarduera horri esker, A-5 kaiak lau konexio-puntu izango ditu 2,5 MVA-ko potentziako bi sets-OPS – Onshore Power Supply – bidez. Horiei esker, portuan amarratuta dauden ontziek energia elektrikoaren hornidurara konektatu ahal izango dute portuko instalazioetako banaketa-saretik, eta bere sorgailu osagarriak itzali. Hala, itsasontziek erregai fosil gutxiago erabiliko dute portuan dauden bitartean, eta berotegi-efektua eragiten duten gasen emisioak eta sortzen dituzten zaratak eta bibrazioak murriztuko dira.
A-5 kaia OPS teknologiaz hornitzeko proiektuak Berreskuratze eta Erresilientzia Mekanismoaren 4,3 milioiko diru-laguntza du, eta Portuko
Agintaritzaren BilbOPS ekimenaren barruan sartzen da, bai salgaien, bai bidaiarien trafiko jarraitua duten kaietan 11 konexio-puntu hedatzeko. Horrez gain, eta konektatutako ontziek kontsumitutako energiaren zati bat jatorri berriztagarri eta jasangarrikoa dela ziurtatzeko, hurrengo fase batean lotutako beste proiektu batzuk lizitatu eta kontratatuko dira, hala nola panel fotovoltaikoen bidez elektrizitatea sortzeko hainbat instalazio.
BilbOPS ekimenak, 2026an martxan jartzea aurreikusten dena, 51,8 milioi euroko inbertsioa eskatzen du, eta horietatik % 30, hau da 14,2 milioi, Europako Batzordeak diruz lagunduko ditu CEF Transport 2021-2027 laguntza-programaren barruan.