Bilboko Portuko Agintaritzaren Administrazio Kontseiluak aho batez onartu du Bilboko Portuaren Kai-mutur Nagusian kontainerrentzako itsas terminal bat eraikitzeko eta ustiatzeko emakida bat esleitzeko lehiaketa publikoaren deialdia.
Kai-mutur Nagusia da Bilboko Portuaren azken azalera emakidagarria, bi fasetan egiten ari den azpiegitura. Lehenak, jadanik amaituta dagoena, 30 hektareatik gorako azalera operatiboa du, gaur egun, 232.530 metro karratu erabilgarri daudela, zati bat salgai orokorreko operadore bati emakidan eman ondoren. Bigarren fasearen eraikuntza 2023an hasiko da, eta 30 hektareatik gorako azalera operatiboa izango du ere. Alde horretatik, azpiegitura berri horren jabari – eta eragiketa-aprobetxamendu ezin hobea erabaki garrantzitsua da Bilboko Portuarentzat, portu-interesaren ikuspuntutik.
Aukera estrategikoa eta negozio-aukera
Bilboko Portuko Agintaritzaren helburu estrategikoak dira Bilboko Portuaren konektibitatea eta intermodalitatea hobetzea eta trafiko eta ontzi-linea berriak erakartzea. Izan ere, itsas bideak eta bide erregularrak izatea, Bilboko Portuaren eragin-hinterlandari lotutako ekoizpen-sareak, manufaktura-sareak eta ekonomia-sareak salgaiak inportatu eta esportatu ahal izateko, kostu txikiagoekin, emisio poluitzaileen inpaktua murriztuz, epe logistikoak laburtuz, eta lehiakortasuna hobetuz, portua kalitatea eta lehiakortasuna hobetzen laguntzeko funtsezko eragile bihurtuz.
Hala, Kanpoko Abrako dartsena babestuan itsasoari irabazitako azken portu-azalera handia edukiontzien trafikora bideratzeko erabakia bat dator helburu horiekin, eta zenbait kontsulta-prozesuren emaitza da, Bilboko Portuan edukiontziz garraiatutako salgaien zirkulazioa hazteko aukera dagoela diotenak, nazioarteko zenbait operadorek erakutsitako interes espresak egiaztatuta, Portu horrek Europako iparraldeko portuen pilaketa-arazoari aurre egiteko benetako aukera izateko aldeko jarrera duela egiaztatu dutenak, baita ozeanoz haraindiko zuzeneko linea erregularrak erakartzeko eta zirkulazio-trafikoak erakartzeko aukera ere baduela.
Testuinguru horretan, kontainer-terminal bat ezartzeak eragin handia izango du jardueran, enpleguan eta ekonomian, Bilboko Portuaren jarduera logistikoa eta haren hinterlandaren edo lurralde-eragineko eremuaren lehiakortasuna areagotuko baitira. Horri dagokionez, aurreikusten da kontainer-terminal berri hori erabilera orokorrerako erregimen irekian ustiatu beharko dela (terminal publikoa), eta esleipenerako kontuan hartuko dira emakidaren bizitzan sortuko diren trafiko-zifren hazkundeak eta helburutzat ustiapen lehiakorra, emakidatutako jabari publikoaren aprobetxamendu optimoa eta aurkeztutako ustiapen-proposamenaren eta enpresa-proiektuaren arteko koherentzia duten elementu guztiak.
Lehiaketa publikoaren prozesua
Portuko jabari publikoa ahalik eta gehien aprobetxatzeko eta operadoreek berdintasun-baldintza objektiboetan behar bezala parte hartzeko, Bilboko
Portuko Agintaritzak lehiaketa publikorako deialdia egin duen iragarkia argitaratu du BOEn, eta proposamenak gehienez ere hiru hilabeteko epean aurkez daitezke, argitalpen hori egiten denetik kontatzen hasita.
Lehiaketaren irizpideak hiru alderdi nagusitan oinarritzen dira, eta lizitatzaileek aurkeztutako proposamen tekniko eta ekonomikoen edukien arabera balioztatuko dira: Bilboko Portuko Agintaritzarentzako sarrerak, sortutako trafikoa eta programatutako inbertsioak. Lehiaketa ebazteko proposamena lehiaketako irizpideen arabera puntuaziorik handiena lortzen duen proposamena izango da, baldin eta proposamen teknikoaren balorazio-irizpideen arabera gutxienez 25 puntu lortzen baditu eta puntuazio osoan 50 puntu lortzen baditu.
Interesdunek zati bat edo Kai-mutur Nagusiaren bi faseetan dauden azalera guztiak eskuratu ahal izango dituzte. Batetik, Kai-mutur Nagusiaren 1. fasean erabilgarri dauden espazioak partzialki edo osorik okupatzeko aukera izango dute; eta, bestetik, 1. eta 2. faseak zati batean edo osorik okupatzeko aukera izango dute, betiere, lehiaketa arautzen duten agirietan horretarako ezarritako arauen arabera.
Emakidak 40 urteko iraupena izango du gehienez, eta ezartzen da urteko gutxieneko trafiko onargarria 1 TEU/m² dela emakidako lurzatian; beraz, proposamenak kopuru hori berdindu edo gainditu beharko du.
Lehiaketaren irizpideak hiru alderdi nagusitan oinarritzen dira, eta lizitatzaileek aurkeztutako proposamen tekniko eta ekonomikoen edukien arabera balioztatuko dira: Bilboko Portuko Agintaritzarentzako sarrerak, sortutako trafikoa eta programatutako inbertsioak. Lehiaketa ebazteko proposamena lehiaketako irizpideen arabera puntuaziorik handiena lortzen duen proposamena izango da, baldin eta proposamen teknikoaren balorazio-irizpideen arabera gutxienez 25 puntu lortzen baditu eta puntuazio osoan 50 puntu lortzen baditu.