- Ontziratu gabeko produktu likidoek eta ohiko salgaiek, batez ere ibilgailuenak, ekainera arte % 4,4 kokatzen den hazkunde hau bultzatzen dute
- Proiektu-kargaren (+% 6) eta burdina-zirkulazioaren hazkundea (+% 7), nabarmendu beharreko beste hazkunde batzuk, trafiko estrategikoak baitira
- Negozio-zifra neurri berean igo da (+% 4,1), eta inbertsioak lurzoru berria sortzean, jasangarritasuna bultzatzean eta irisgarritasuna hobetzean ardazten dira.
- Hiru mugarri berritzaile eta iraunkor nabarmentzen dira: ingurumena gehiago errespetatzen duten itsasontziak zerbitzuan jartzea, kaiak elektrifikatzeko lanak hastea eta saneamendu-sistema aitzindari bat instalatzeko hitzarmena.
Urtarriletik ekainera bitartean, Bilboko Portutik 16 milioi tona inguru esportatu edo inportatu dira, hau da, iazko aldi berean baino % 4,4 gehiago. Nabarmentzekoa da, alde batetik, ontziratu gabeko likidoen milioi bat tona baino gehiago hazi direla (+% 14), batez ere, findegiaren ekoizpena berreskuratzearen eta gas naturalaren inportazioak handitzearen ondorioz; eta, bestetik, paperak eta pastak, makineriak eta eraikuntza-materialek bultzatutako ohiko salgaiak (+ 7) handitzearen ondorioz.
Era berean, ibilgailuen salgaiek (ontzietan arrapala baten bidez sartzen eta ateratzen denak, eta ez garabi bidez) goranzko joera izaten jarraitzen du, eta ekainera arte % 29 igo da. Brexitari, ontzien errotazio handiagoari eta haien edukiera handitzeari esker, ibilgailuen trafikoak gora egiten du, eta gehiago nabarituko da urteko bigarren seihilekoan.
Alde horretatik, ibilgailu-trafikoa hartzen duten bi ontzi-enpresek ahalmen handiagoko eta iraunkorragoak dituzten ontziak sartu dituzte aurten bere zerbitzuetan: Brittany Ferries (martxoan, gas naturalak propultsatutako Salamanca ontzia Erresuma Batuarekin duen zerbitzuan) eta Grimaldi (Finneco ontzi hibridoak, lehena uztailaren 4an, eta hurrengoak abuztuan eta irailean, Finnlineseko Baltikoko eta iparraldeko itsasoko lineetan).
Trafikoen barruan, kapitulu berezia merezi dute proiektuen kargak (garraio bereziak). Ekainera arte, % 6 hazi dira ontziratzeko portura sartu diren tamaina handiko piezak.
Bestalde, edukiontziek % 2 egin dute behera, batez ere, metalurgia- eta siderurgia-trafikoek behera egin dutelako. Hala ere, badirudi gaindituta daudela garraio-grebak eragindako pilaketaren arazoak. Azken hilabeteetan hazkunde handiak izan dira, eta oraindik ez dira metatuan islatzen. Azkenik, ontziratu gabeko produktu solidoek % 25 , egin dute behera, mineral ez-metalikoek, txatarrak eta zementuak eta klinkerrak bultzatuta, batez ere.
Tamaina handiagoko ontziak, bidaiarien trafikoa indartsu berreskuratzea eta trenaren haztea
Ontzien mugimenduari dagokionez, ekaina tamaina handiko 1.300 atrakatzerekin (G.T.) ixten da, bidaiarien eta solteko gai likidoen eskalak handitu direlako.
Bidaiariei dagokienez, Bilboko Portua Euskadira sartzeko atea izan da 84.814 pertsonarentzat; iaz, berriz, 7.840 izan ziren. Datu horrek bidaiarien trafikoaren normalizazioa eta ferry berriaren operazio-hasieraren eragina islatzen ditu, tamaina bikoiztu eta edukiera handitzen baitu. Ekainera arte Erresuma Batuarekin eta Irlandarekin 78 ferry porturatu dira, eta 37 gurutzaontzi.
Bestalde, lehen seihileko honetan, trenen garraioak goranzko joerari eutsi du, tren kopurua +% 7 handitu baita, hau da, 2.208 unitate esan nahi duena.
Merkatu nagusiei dagokienez, gehien hazi den trafikoa Estatu Batuetakoa izan da
(+1,6 milioi tona), gas eta petrolio gordinaren inportazioak igo egin direlako; eta gehien jaitsi dena Errusiarekin mantentzen dena da (-1,5 milioi tona), hidrokarburoen eta gasaren inportazioak jaitsi direlako, batez ere. Erresuma Batuak eta Irlandako Errepublikak gorantz jarraitzen dute, 622.000 eta 47.000 tonako hazkundearekin, hurrenez hurren.
Laburtuz, Portuko Agintaritzak uste du bigarren seihilekoan trafikoek hazten jarraituko dutela, baina ezbai askorekin, Ukrainako gerra, pandemiaren ondoriozko munduko egoera ekonomikoa eta inflazioaren hazkundea direla eta. Gainera, estibaren hitzarmena sinatzeak aukera ematen du galdutako trafikoa berreskuratzeko, bezero berriak erakartzeko eta merkatu berrietara iristeko. Portuko Agintaritzak, portuko komunitatearekin batera, hazkunde horrekin batera jasangarritasun handiagoa lortzeko lan egiten du hiru alderdi hauetan: ekonomikoa, soziala eta ingurumenekoa. Horregatik, jarduera, inbertsio eta proiektu gehienak helburu horiek lortzera bideratuta daude.
Negozio-zifra %4 baino gehiago hazi da, eta EBk Bilboko Portuko proiektu jasangarri eta berritzaileak babesten ditu
Negozio-zifraren zenbatekoa 32,6 milioikoa izan da urtarriletik ekainera bitartean; 2021eko aldi berean, berriz, 31,3 milioikoa, hau da, +% 4,1eko igoera fakturazioan. Bestalde, seihilekoaren itxierako banku-zor garbia 8,8 milioi eurokoa da, EBITDA halako 0,30.
Bere finantza- eta kudeaketa-autonomiari esker, Portuko Agintaritza bere baliabideekin inplementatzen ari da portuko azpiegituren garapena, zorpetze-maila oso moderatua mantenduz.
Bilboko Porturako lortutako diru-laguntzei dagokienez, honako hau azpimarratu behar da:
- Portuko Agintaritzaren BilbOPS proiektua hautatu du Europako Batzordeak, CEF Transport 2021-2027 laguntza-programaren esparruan, Bilboko Portuko linea erregular guztietarako kaiak elektrifikatzeko. Proiektuak dagoeneko 4,3 milioi euroko diru-laguntza du A5 kai berrirako, Berreskuratze eta Erresilientzia Mekanismoaren bidez. Egungo ebazpenak % 30eko diru-laguntza ekarriko luke, hau da, 14,2 milioikoa gurutzaontzien, ferryen eta edukiontzien kaietarako.
- Bilboko Portuan berrikuntza-ekosistema bat garatzeko, Bilbao Portlab-en bidez, 15.000 euroko lau diru-laguntza lortu dira, Portuak 4.0 Berrikuntza Funtsaren bigarren deialdiko ideia-modalitateari dagozkionak. Hala, uztailaren 1eko Portuen arteko Konpentsazio Funtsaren bileran portu-sistema osorako onartutako 30 ideietatik lau Bilboko Portuari dagozkio.