Hugh Elliott Erresuma Batuko Espainiako enbaxadorea eta Ricardo Barkala Bilboko Portuko Agintaritzaren presidentea bildu dira gaur goizean Bilboko Portuan. Bisitaldian, enklabe horren eta Erresuma Batuaren arteko merkataritza-harremanak aztertu dituzte, bai eta salgaientzat bai bidaiarientzat itsas-lineak ere, EBtik Erresuma Batuko irteeraren aurrean egindako dokumentu- eta eragiketa-aldaketak eta datorren urtean egingo direnak, edo Portu horrek deskarbonizaziorako eta energia-trantsiziorako dituen planak ere, besteak beste, Irlanda eta Erresuma Batuko ferryak hornituko dituen gas-zerbitzugunea eraikitzea.
Espainiako eta Erresuma Batuko arteko hiru salgaitik bat Bilboko Portutik pasatzen da. Edukiontziei dagokienez, Bilboko Portuko zirkulazioaren % 23 Erresuma Batuarekin da. Zehazki, astean 11 zerbitzu erregular eskaintzen ditu herri honekin.
Itsas konexio horiek osatzeko, izapideak arinagoak dira, trenbide-zerbitzu intermodalak erabiltzen dira eta portu lehorrak eta plataforma logistikoak sustatzen dira.
Brexitaren eskakizunetara egokitzeko eta bezero guztiei zerbitzu arin eta eraginkorra eskaintzen jarraitzeko, eragiketan parte hartzen duten agenteek lana areagotu zuten eta azpiegitura eta zerbitzua hobetu ziren, enklabe horretan lan egiten duten ontzi-enpresak lehiakorrak izaten jarrai dezaten eta era guztietako trafikoetan merkataritza erraztuko duen zerbitzua eskaini dadin.
Hartutako neurrien artean, aduana-prozedurak berrikustea eta plataforma elektronikoaren zerbitzuak abian jartzea dago. Horretarako Brexit modulua sortu du, Erresuma Batuarekin EBtik kanpo egiten diren eragiketak arinak eta azkarrak izan daitezen. Beste abantaila bat ere badu Bilbok: Mugako Kontrol Postua, 16 sarbide dituena eta 24 orduz martxan dagoena.
Gainera, egindako azken kalkuluen arabera, Bilboko Portuaren jarduerak urtean errepideetan ibiltzen diren kamioi kopurua milioi bat murriztea ahalbidetzen du, eta horrek emisioak eta deskarbonizazioa murrizten laguntzen du.
Ingurumenaren arloan, energia-trantsizioko plan bat ere egiten ari da, eta 2022aren hasieran prest egongo da, 2050ean Bilboko portuko jarduera deskarbonizatzeko. Proiektu nabarmena da – Bilbo Erresuma Batuarekin eta Irlandarekin lotzen duen ferryei mesede egingo diena – Repsolek abiarazi duena, gas natural likidotuzko bunker-terminal bat (GNL) eraikitzen hasi berria dena. Handik, konpainiak datorren urtean martxan jarriko diren Brittany Ferrieseko ontziak hornituko ditu.