Ontzi moderno honek aukera ezin hobea eskaintzen du Irlanda erosotasunez ezagutzeko, zure ibilgailuarekin, zure familiarekin zein lagunekin eta zure maskotarekin
Salamanca ferrya Bilboko Portuan porturatu da gaur, Irlanda eta Espainia arteko haren lehen itsasaldia egin ondoren. Itsasontzi hori, gas naturalez nabigatzen duen flotako lehena, Bilbotik aterako da igande eta ostegunetan, Rosslareko portu irlandarrerako bidean.
Batetik, itsasontzi hori Irlandako ibilbidean sartzeak handitu eta hobetu egingo du salgaien nahiz bidaiarien garraiorako eskaintza, eta azken horiei askoz ere bidaia erosoagoa eskainiko die. Roberto Castillak, Brittany Ferries-en Espainiako zuzendariak, adierazi duenez, “Salamanca ez da ferry soila, gurutzaontzi baten antza handiagoa du, eta, horri esker, gure bidaiariek bidaiaz ahalik eta gehien gozatzeko diseinatutako instalazioetan goza dezakete.”
Ferry-gurutzaontzitzat hartzen da, eta 1050 bidaiarirentzako lekua du. Halaber, atseden hartzeko aretoak, tabernak, jatetxeak, txikientzako joko-aretoak, kirola egiteko dendak eta estalkiak eta, besterik gabe, itsas haize gozoaz gozatzeko aretoak ditu.
Salamancak, guztira, 343 kabina ditu komunarekin, eta 37 kabina kamioi-gidarientzat. 343 kabinen artean, mugikortasun murriztua duten bidaiarientzako egokitutakoak daude, baita maskota daramaten bidaiarientzako gordetako kabinak ere.
Bestetik, bidaiari-edukiera handitzeak Euskadira turista gehiago etortzea ekarriko du. “Gure ustez, Bilboko portua Irlandako turista askoren sarrera estrategikoa izango da, eta Euskal Autonomia Erkidegora etorriko dira, besteak beste, barruko zein kostaldeko naturaguneez, bertako kultura-ondareaz, gastronomia aberats eta askotarikoaz gozatzera”, esan du Espainiako konpainiako zuzendariak.
Bestalde, Bilboko Portuko Agintaritzako presidente Ricardo Barkalak nabarmendu egin du ontzi-enpresarekin duen harreman estua eta konpainiak enklabe horren alde egin duen apustu handia. “Gurea- esan du- konfiantzan oinarritutako harreman bikaina da, eta ikuspegi bera dugu bezeroarekiko dugun konpromisoari eta herritarrekiko eta ingurumenarekiko dugun ardurari buruz. Brittanyk portu honen alde egin duen apustua oso garrantzitsua da guretzat, eta gaur ere berretsi egin du guretzat estrategikoa den linea batean egin duen hobekuntzarekin”. Barkalaren ustez, abian bi urte daramatzan linea gaztea izan arren, “zama eta bidaiariak lortzen joan den zerbitzua da, eta itsasontzi zoragarri honekin ziur gaude itsasoz salgai gehiago eta turista gehiago erakarriko ditugula”.
Ontzi jasangarriagoa
Salamanca, era berean, Frantziako ontzi-enpresako GNLko lehen ontzia da. Erregai garbiagoa da GNLa, ohiko erregai fosilak erretzea baino eraginkorragoa den errekuntza-prozesuari esker karbono dioxidoaren emisioak %20 murrizten baititu. Roberto Castillaren esanetan, “urrats hori apustu sendoa da Espainia eta Irlanda lotzeko epe luzerako gure planean, flotako ontzirik handienetako batean bidaiari-edukiera hirukoizten baitu”.
Era berean, gaineratu du, zalantzarik gabe, “Salamanca ontzia Irlandako ibilbidean martxan jartzean Bilborekin dugun konpromisoa erakusten jarraitzen dugu, eta, azken batean, jasangarritasunarekin, ingurumenarekin eta gure bidaiarien erosotasunarekin dugun konpromisoa”.
Flota garbiago batean inbertsioa
Covid-aren krisiaren ondoren, flota berritzea da Brittany Ferries berreskuratzeko oinarrizko zutabeetako bat. Salamanca da konpainiara iristeko dauden GNLaren lau ontzi berrietako lehena. Hurrengoa Santoña izango da, eta 2023an bihurtuko da flotaren parte. Bi ontziek Espainia eta Ingalaterra arteko ibilbideetan emango dute zerbitzua. Salamancak Bilbotik egingo du, eta Santoñak Santanderretik.
Salamanca eta Santoña ondoren, Brittany Ferries urrunago joan da, eta 2024an eta 2025ean iritsiko diren GNLko bi ontzi hibridotan inbertitu du. Ontzi horiek Bretagne eta Normandie izeneko Brittany Ferriesen ontziteriaren bi ontzi zaharrenen ordezkoak izango dira. Erresuma Batua eta Frantzia arteko ibilbideak egingo dituzte, eta auto hibrido baten printzipio beraren arabera funtzionatuko dute. Itsasoan GNLz hornituko dira, baina, atrakatze- eta irteera-maniobretan, atrakatzean karga daitezkeen bateriekin funtzionatuko dute partzialki edo erabat. Bateria horiekin aire girotua, berogailua eta hegazkineko argiztapena bezalako sistemak ere elikatuko dituzte.
Rosslare, Irlandarako bidaiaren abiapuntua
Bilboko portuan hasten den itsas zeharbidearen azken puntua Rosslare da, Irlandako antzinako ekialdera sartzeko atea. Herrialdeko eremu zoragarri horrek uharteko leku zoragarrienak biltzen ditu: 5.000 urtetik gorako monumentuak, ibar berde ikusgarriak eta xarma handiko herriak. Istorioak, mitoak eta kondairak lagun dira Irlandako ekialdeko paisaia berdeetan eta kostalde basatian barrena.
Antzineko ekialdea ezagutzeko modurik onena autoz edo karabanaz egitea da, eta hori posible da ferryz bidaiatzeari esker. Kirolzaleentzat Greenway-ko Bide Berdea dago, bizikletentzako 46 kilometroko bidearen bidez Dungarvan eta Waterford lotzen dituen ibilbidea. Baina oinez ibiltzeko bide ugari ere baditu, hala nola Glendalough, Wicklow mendietako bi lakuen harana.
Rosslareko inguruek eskaintzeko duten guztiaz gain, portu-hiri hau uharteko herri nagusietatik 2 ordu baino gehixeagora dago, hala nola Dublinera, Corkera edo Limerickera.