Bilboko Portuan dagoen den Toro y Betolaza enpresaren terminala aukeratu du Grimaldi Taldeko Finnlines ontzi-enpresak Finneco serieko bere Ultra Green ro-ro ontzi hibridoak ofizialki aurkezteko: salgaiak garraiatzeko Europako Iparraldean nabigatzen duten ontzi eraginkorrenak eta jasangarrienak, eta munduko ekologikoenetakoak.
Ontzi horiek astean behin lotzen dute Bilbo Belgikako Zeebrugge eta Anberes, Finlandiako Helsinki eta Hanko, eta Estoniako Paldiski portuekin. Gainera, Erresuma Batuko, Suediako eta Norvegiako beste portu batzuekin konektatzen dute, Zeebrugge bidez.
Finnlinesek eta Grimaldi Taldeak jasangarritasunarekin eta berrikuntzarekin duten konpromisoaren adierazpen nabaria dira Finneco I, Finneco II eta Finneco III hiru ontzi biki berriak, baita Europako portuen artean ingurumen- eta trantsizio-energetikoan erreferente den Bilboko Portuarekiko duten konpromisoarena ere.
Eco Class ro-ro ontzi hibrido horiek teknologia aurreratuak dituzte, hala nola isuririk gabeko eta zarata murrizten duten maniobretarako eta portuko egonaldietarako litiozko baterien sistemak, baita kontsumoa eta ingurumen-inpaktua murrizteko soluzioak ere. Berrikuntza ugarien artean, honako hauek nabarmentzen dira: ontzian elektrizitate jasangarria ekoizteko eguzki-panelen 600 m2; energia-eraginkortasuna handitzeko Promas Lite sistemak; marruskadura eta erresistentzia hidrodinamikoa murrizteko burbuila-geruzak sortzen dituen aire bidezko lubrifikazio-sistema berritzailea; eraginkortasuna optimizatzeko hiriguneko lerroen diseinua, eta motor nagusien mota eta tamaina kontu handiz hautatzea, ahalik eta erregai gutxien kontsumitzeko.
420 erdiatoi edo 2.500 ibilgailu arteko karga-ahalmena dute, eta edozein motatako salgai orokorrak garraiatzeko diseinatuta daude. Adibidez, osagai eolikoak, hala nola aerosorgailuen palak. Automobilentzako berariazko ontzigainak dituzte, eta eremu klimatizatu zabala edukiontzietarako eta proiektu-karga/garraio berezietarako. Hori dela eta, erabilera anitzeko tresna dira merkataritza modernoaren eskaerei erantzuteko. Gainera, 250 tonako arrapala-ahalmena eta 7,4 metroko barne-altuera librea dute, eta horrek malgutasuna eta eraginkortasuna ematen du eragiketa bakoitzean.
Aurkezpenean, Ricardo Barkala Bilboko Portuko Agintaritzako presidenteak nabarmendu nahi izan du “Grimaldi Taldeak Bilboko Portuarekin eta horrek itsas industria sustatzeko eta garatzeko egindako lanarekin duen konpromisoa. Ontzi-enpresa hau adibide ezin hobea da jasangarritasunak eta zerbitzuak batera joan daitezkeela eta joan behar dutela erakusteko”. Halaber, adierazi du “Portuko Agintaritzaren eta Bilboko portuko komunitate osoaren berrikuntzaren eta jasangarritasunaren aldeko apustua irmoa da, zerbitzu lehiakorrak, ingurumenaren aldetik jasangarriak eta hazkunde ekonomikoari laguntzen diotenak eskaintzeko bektore gisa”. Alde horretatik, Short Sea itsasbideak indartzea eta intermodalitatea eta trenbideko salgaien garraioa garatzea dira Europako iparraldera doan eta itsasbidera eraman daitekeen errepideko garraioaren zati handi baten alternatiba eraginkor eta efizientea izateko lan egiten duten ardatzak. “Trantsizio energetikorako plan bat dugu martxan, ontzi-enpresen eta, hedaduraz, enpresen eta gizartearen onurarako balioko duena, hala nola kaien elektrifikazioa, ontziek, atrakatuta daudenean, motorrak atzeman ditzaten”.
Sebastiano Cirnigliaro Grimaldi Group-eko Senior Sales Manager-ek azpimarratu egin du taldeak “urtez urte zerbitzu horretan erabiltzen den flotaren eraginkortasuna eta lehiakortasuna hobetzeko” egiten duen inbertsioa. “2015ean, flota eguneratzeko eta modernizatzeko prozesua hasi genuen, eta gure ontzi guztiak scrubber-ekin hornitu ditugu; 2018an,
70 milioi euro inbertitu genituen lehen erabilitako hiru ontzien ahalmena handitzeko eta, horrela, karga-ahalmena zein garraiatutako unitate bakoitzeko inpaktua hobetzeko; eta, azken hamabi hilabeteetan, erabilitako hiru ontziak berritu ditugu, azken belaunaldiko ultra green ontzi hibridoekin: Finneco I, II, III”. Era berean, Finnlinesek eta Grimaldi Taldeak Bilboko Portuarekin duten konpromisoa nabarmendu du, “gure Taldeak gune estrategiko honetan duen presentzia indartzeko eta handitzeko inbertitzen jarraituko dugulakoan gaude”.
Ekitaldia Toro y Betolaza – Finnlines-eko agente esklusiboa – enpresaren instalazioetan egin da, eta bertan Gorka Zabala bere Managing Zuzendariak ongietorria eman die parte-hartzaileei. Ekitaldian parte hartu dute, halaber, Miguel Pardo Grimaldi Taldeko Harreman Instituzionaletako zuzendariak, eta aurkeztu diren ontziek kate logistikoko karbono-aztarnaren ahalmenari eta murrizketari dagokienez eskaintzen dituzten abantailak aurkeztu ditu, baita itsas garraioaren industriari eragiten dioten etorkizuneko erronkak ere; Yves de Larivière Antwerp Euroterminaleko zuzendariak portuek duten garrantzi estrategikoari buruz hitz egin du; eta Evelyne Duthieuw PSA Zeebruggeko Commercial Manager-ak portuko kudeaketari eta horrek industrian duen eraginari buruzko bere esperientzia eta ezagutza partekatu ditu.
Finnlines eta Grimaldi Taldeari buruz
Finnlines Bilboko Portuan eta Toro y Betolazako terminalean aritzen da duela 50 urte baino gehiagotik. Finlandiako ontzi-enpresa publikoa zen garai hartan, eta jarduera nagusia papera Eskandinaviatik Espainiako merkatura esportatzea zen. Grimaldi Taldeak enpresa erosi zuenetik, konpainiaren eraginkortasuna, errentagarritasuna eta jasangarritasuna hobetzeko baliabideak inbertitu ditu, eta, gaur egun, Ro-ro eta Ro-pax ontzi-enpresa aitzindaria da, bai Baltikoan, bai Europako Iparraldean. Hamar herrialdetako 21 portu lotzen ditu, ingurumena errespetatzen duen eta 9 Ro-pax ontzik eta 14 Ro-ro ontzik osatutako jasangarritasunarekin konprometitutako flota modernoari esker. Bidaiari-zerbitzuak eskaintzen ditu Finlandia eta Alemania eta Suediaren artean, bai eta azken bi horien artean ere.
Asteroko eskala eskaintzen du Bilbotik/Bilborantz. Gaur egun, 5.500 erdiatoi mugitzen ditu urtean, bi eguneko transit timearekin Belgikarekin eta zazpi Finlandiarekin. Ontzien gaitasunari eta aldakortasunari esker, zerbitzu lehiakorra eta eraginkorra ematen die inportazio-/esportazio-trafikoei kargaren edozein segmentutan: edukiontziak, autoak, atoiak, makineria, project cargo, break bulk, etab. Halaber, Finlandiatik datorren papera garraiatzeko ontzi-enpresa nagusia da, besteak beste, elikagaien industriako bilgarrietarako erabiltzen baita.