Negozio-zifraren zenbatekoa 64,9 milioikoa izan da; 2021ean, berriz, 63,1 milioikoa, hau da, % 2,8ko hazkundea izan du. 1,8 milioiko fakturazio-igoera hori portuko trafikoa berreskuratzearen ondorio da; izan ere, lehiakortasuna bultzatzeko, ez dira berrikusi portuko tasak, nahiz eta 2022ko ekitaldian batez besteko inflazioa % 8,4koa izan eta 2021ean % 3,1ekoa izan, Estatistikako Institutu Nazionalaren (INE) datuen arabera. Beraz, fakturazio-igoera jarduera pixkanaka berreskuratzeagatik bakarrik gertatu da, portuko erabiltzaile eta bezeroentzako prezioak aldatu ez direla.
Lurzoru berria, edukiontzien terminal baterako lehiaketa eta portu-hiria
Portuko Agintaritzak 34,6 milioi euroko inbertsioa egin du 2022an, eta 2023an 43,6 euroko inbertsioa egitea aurreikusten da. Jarduera gehienak ardatz atlantikoa indartzera bideratzen dira, eta horrela Kantauriko hinterland-ean jarduera sortzen da. Ekintza horien artean, lurzorua sortzea nabarmentzen da, portuan kokatzeko eta/edo azalera handitzeko eskaera dela eta.
Alde horretatik, AZ1 kaia handitzeko lanak udaberrian amaituko dira, eta 50.000 m2 berri eta 251 metroko atrakaleku-linea gehituko dira. 27,4 milioi euroko inbertsioa egin da. Aurten bertan lizitatuko dira 2023. urtearen amaieran bukatuko diren zoladura obrak.
Bestalde, Portuko Agintaritzak lehiaketa publikoa deitu du urtarrilean, Kai-mutur Nagusian edukiontzien itsas terminal bat eraikitzeko eta ustiatzeko emakida bat esleitzeko. Eskaintzak aurkezteko epea apirilaren amaieran bukatzen da, eta esleipena udan egitea espero da.
Irisgarritasuna hobetzeko, urrian beste hamaika bazterbide jarri ziren martxan N-240 errepidean, Zeanuri eta Bedia artean, Bilborako noranzkoan, Bizkaiko Foru Aldundiaren eta Portuko Agintaritzaren arteko lankidetza-hitzarmen bati esker, zirkulazio astun handia jasaten duen errepide baten irisgarritasuna hobetzeko. BPAk 2,7 milioi euroko inbertsioa egin du. Era berean, Santurtziko Iberdrolaren zentral termikotik igarotzen den zatian N-644 errepidea hobetzeko lanak esleitu dira 2022ko abenduan. Lanak aurten amaituko dira, eta 2,1 euroko aurrekontua dute.
Portu-hiri obren barruan, aipatzekoa da milioi bat euroko ekarpena lau urtean, Santurtziko udalerrian hiri-ingurunea hobetzearekin lotutako jarduerak garatzeko. Aurtengo urtarrilean hasitako lehen proiektua izan da ADIFen bideen gainean pasabide berria eraikitzea, irisgarritasuna eta segurtasuna hobetzeko.
Jasangarritasunaren arloko proiektu berritzaileak
Bilbo portu jasangarriagoa eta, aldi berean, lehiakorragoa izan dadin, Portuko Agintaritzak kaiak elektrifikatzeko BilbOPS proiektuaren lehen fasea lizitatuko du datozen hilabetetan, ontziak sare elektrikora konektatu eta diesel motor osagarriak itzal ditzaten. Lehenengo kai elektrifikatuak 2025ean jarriko dira martxan. Proiektu horrek 4,2 MW-eko instalazio fotovoltaiko bat hartzen du barne, autokontsumo-erregimenean. 51,8 milioi euroko aurrekontua aurreikusi da.
Jasangarritasunaren arloko beste proiektu handi bat kai batzuen saneamendua hobetzea da, URA-Uraren Euskal Agentziaren, Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoaren eta Portuko Agintaritzaren arteko lankidetza-hitzarmenaren emaitza. Aurreikusitako guztizko inbertsioa 20 milioi ingurukoa da, eta URAk eta Portuko Agintaritzak ordainduko dute. Lehen fasea hastear dago, eta bigarrena esleitzear.
Ontzi-enpresen aldetik, Brittany Ferries eta Finnlines-en apustua nabarmendu behar da; izan ere, ontzi ekologikoenak sartu dituzte haien lineetan. Batetik, Brittany Ferries konpainiak Erresuma Batua eta Irlandako lineetan Salamanca eta, laster, Galizia ferry-gurutzaontziak sartu ditu, erregai gisa gas naturala erabiltzen baitute. Bestalde, Grimaldi Taldeko Finnlinesek iparraldeko Europarekin eta Baltikoarekin lanean jarri ditu munduko hiru ontzirik eraginkorrenak, elektronikoki kontrolatutako azken belaunaldiko motorrekin eta sufrea eta partikulak murrizteko ihes-gasak arazteko sistemarekin. Litiozko bateriak eta eguzki-panelak dituzte.
Portu eremuan garatuko beste bi proiektu pribatu dira: batetik, Repsolena. Bilboko Portuko gas natural likidotua (GNL) hornitzeko lehen terminala martxan jarri du. Inbertsioa 10 milioikoa da, eta Europako Batzordeak finantzatzen du, CEF-Connecting Europe Facility Programme programaren bidez; bestetik, Petronor/Repsolek maiatzean jarri zuen lehen harria deskarbonizazio-hubaren etorkizuneko lanak egiteko. Instalazioek erregai sintetikoak ekoizteko fabrika bat izango dute. Instalazio hori eraikitzeko lanak datozen bi urteetan egingo dira, eta 103 milioi euroko inbertsioa egitea espero da.
Berriztagarrien, merkantzia orokorraren eta nekazaritzako elikagaien terminalak handitzea
Haizea Wind Group-ek 57.283 m2 inguru handitu ditu bere instalazioak, XXL monopiloteak fabrikatzeko: aerosorgailuak itsas hondoan finkatzeko balio duten altzairuzko egitura handiak. Proiektuan nabe berriak eraikitzea aurreikusten da, bai eta lantegian ekoitzitako eta gero itsasoz esportatuko diren piezak biltzeko alboko guneak egokitzea ere. Erakundeak aurreikusten du 150 milioi euro inguruko inbertsioa egingo duela nabeen, makinen eta abarren artean, urte anitzeko epean (2022-2025).
Bestalde, Consignaciones Toro y Betolazak handitu egin du 2022an A6 eta A5 kaien ohiko kargarako eta ro-rorako terminala, eta biltegi bat ere eraiki du . Inbertsioa 5 milioikoa izan da.
Depósitos Portuarios, S.A. (Deposa) terminalak ere milioi bat euro inbertitu du, nekazaritzako elikagai eta nekazaritzako energiako ontziratu gabeko likidoak biltegiratzeko sei tanga berri eraikitzeko. Bakoitzak 2.000 metro kubikoko edukiera du. 2023an beste lau tanga eraikiko ditu.