WEC Lines-ek Bilboko Portuarekin duen arrakastaren eta konpromisoaren froga, ontzi-konpainiak tamaina handiagoko itsasontzi bat sartu du urtarrilean Europako iparraldearekin eta Erresuma Batuarekin hasi zuen edukiontzien zuzeneko zerbitzuan.
WEC VAN EYCK izeneko ontzi berriari, CSP Iberian Bilbao Terminalek kudeatzen duen edukiontzi-terminalean oroitzapenezko metopa entregatu zaio. 835 TEUtarako gaitasuna du, aurreko ontziko 658 TEUen aldean. Ontzi hori zerbitzuan sartzeak shortsea shipping europarraren ahalmena handitzea ere esan nahi du, aldi berean WEC Lines-ek karbono-emisioak murrizteko merkatuaren aukerak zabaltzen ditu eta karga kamioitik edo trenetik ontzira eramateko aukera eskaintzen du.
Gainera, ontzi-enpresak jakinarazi duenez, zerbitzu hau hasi eta lau hilabetera, lineak zuzeneko eskala izango du Thamesport ingeles portuan, Brexitaren ondoren izaten ari den karga-bolumena handitu ondoren. Halaber, Bilboko Portutik trenbideko konexioak hobetuko ditu.
Moerdijk, Herbehereetan, linea honen kontinenteko oinarrizko portua da; Erresuma Batuan, berriz, Thamesport, Immingham, Teesport eta Blyth-en egiten du eskala. Halaber, Norvegiako Oslo, Moss eta Kristinasand portuetan, Duisburg alemanean eta Poloniako Wroclaw portuan atrakatzen du.
Ontzi-enpresa honek, gainera, beste zerbitzu bat eskaintzen du astean behin Bilboko Portuan Kanariar Uharteekin eta Casablancarekin. Bilbo eta Kanariar Uharteen arteko zerbitzua enblematikoa da, WEC 2008an abiatu baitzen Espainian zerbitzu horrekin.
Arku atlantikoko terminal nagusia
CSP Iberian Bilbao Terminal, asteartero WEC VAN EYCK ontzia hartuko duen terminala, COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U. (CSP Spain) taldearen parte da. Arku Atlantikoko edukiontzi-terminal nagusia da, eta Europako iparraldeko portu nagusiekin lotuta dago. 43,8 hektareako azalera du, 540 hartune reefer edukiontzietarako, eta 1.155 metroko atrakalekua, 21 metroko sakonera duena.
Berriki, argia indartu du eta LED teknologiara migratu du, eta adimen artifizialeko intrusio-kamerak jarri ditu perimetro osoan. Sistema hori
edukiontzi-terminal bati eskatzen zaizkion segurtasun-estandarteen gainetik dago, eta, horri esker, aduana sinplifikatzeko eta babesa eta segurtasuna emateko Operadore Ekonomiko Baimenduaren (OEB) baimena lortu du.
Garraiolarien lana, etorrerak eta denbora optimizatzeko, CSP IberianBilbaok edukiontziak entregatu eta jasotzeko sarrera-kontsulten web bat diseinatu du. Bertan, garraiolariak egiazta dezake karga jasotzeko prest dagoen, alferrikako bidaiak saihestuz.
Bestalde, 42.000 metro koadroko tren-terminala du, eta edukiontzien patio esklusiboa (megablokea). Horri esker, egunean 3.000 TEUko edukiera du, eta 550 metroko lau bide. Terminalak garabi-sistema berritzaile bat du, bere kokapen automatikoa, erreferentziak irakurtzea, tren-mota bakoitzera egokitzea eta konposizio eta bagoi desberdinei erantzutea ahalbidetzen duena.
Kamioientzako sarrera-ateetan bezala, trenbide-terminalak OCR teknologia du, e-puertobilbao plataformarekin lankidetzan ezarri dena. Horri esker, Aduanarekin erabat integratu da trenbide-zirkulazioa. Horretarako, zenbait prozesu diseinatu dira, trenaren karga amaitzen denean terminalari EDI mezu automatikoak bidaltzeko aukera ematen diotenak eta haren konposizioa ematen dutenak.