Espainia Europako iparraldearekin, Erresuma Batuarekin, Marokorekin eta Kanariar Uharteekin lotzen duen ontzi-enpresa honen hub bat da Bilbao, eta, horretarako, kontainerren asteroko itsas zerbitzuak eta trenbide-konexioak ditu.
Ostiral honetan, otsailaren 23a, WEC Linesek eta Bilboko Portuko Agintaritzak bezeroak, kolaboratzaileak eta erakundeak elkartu dituzte, ontzi-enpresa horrek Bilboko Portuaren eta Europako beste portu batzuen artean ematen dituen itsas garraioko zerbitzuak ofizialki ezagutarazteko.
Duela hamazazpi urte, Herbehereetako WEC Lines ontzi-enpresak Espainiako lehen bulegoa ireki zuen Bilbaon, eta, ondoren, Bartzelona, Valentzia, Madril, Vigo eta Kanarietako bulegoak eta, geroago, Kixoikoa. Azken hiru urteetan, WEC Linesek distantzia laburreko zuzeneko zenbait itsas lotura jarri ditu martxan Bilbaotik Europako beste eremu batzuetara, Bilboko Portuaren laguntzari eta lankidetza estuari esker.
WEC Lines ezaguna izan zen Espainiako merkatuan Kanariar Uharteetarako eta Casablancarako aditu gisa, baina, Erresuma Batuak eta Europako iparraldeak distantzia laburreko itsas garraioan gero eta aditu gehiago eskatzen zituztenez, zerbitzu hori ematen hasi zen. Gaur egun, astero konektatzen ditu, zenbait zerbitzurekin, Penintsularen barnealdea Erresuma Batuarekin eta Europako ipar-mendebaldearekin, Marokorekin eta Kanariar Uharteekin, Bilbaoko hubaren bidez, Espainiako bere hub nagusietako bat bihurtu baita.
Getxoko OLATUA Bidaiarien Itsas Terminalean egin den aurkezpenean Bilboko Portuko Agintaritzako presidente Ricardo Barkala jaunak eta WEC Lines-eko zuzendari nagusi Caesar Luikenaar jaunak hartu dute parte, bai eta Euskal eta Espainiako Nazioarteko Merkataritzan garrantzitsuak diren beste erakunde eta organismo batzuetako ordezkariek, esportatzaileek zein inportatzaileek, logistika-enpresek, laguntzaileek eta, jakina, WEC Lineseko eta Bilboko Portuko Agintaritzako merkataritza- eta kudeaketa-taldekideek.
Caesar Luikenaar WEC Lineseko zuzendari nagusiak 2050ean zero emisio garbi lortzearen garrantzia azpimarratu du: “2024an eta 2025ean flota modernizatzeko plan bat martxan jartzen ari gara, gure 11 ontziak jasangarriagoak izan daitezen”. Hori da bere helburuak lortzeko ahaleginetako bat, eta Bilbaok funtsezkoa izaten jarraituko du WEC Linesen eragiketetarako. “Bilbao da Marokotik, Espainiatik eta Portugaletik Erresuma Batura eta Europa osora sartzeko gure atea”, gehitu zuen Luikenaarrek. “Iberiar Penintsulan hazteko askoz aukera gehiago ikusten ditugu, Bilbaon ardaztuta, hain zuzen ere”.
Ricardo Barkala Portuko Agintaritzako presidenteak nabarmendu du Bilbaok garrantzi handia duela Espainiaren Europako iparralderako hub gisa, jasangarritasunarekiko eta intermodalitatearekiko bere konpromisoa duela, eta WEC Linesek zeregin garrantzitsua duela horretarako. “Distantzia laburreko itsas trafikoan Espainiako iparraldeko portu nagusia gara, eta, aldi berean, sistemako portuen artean tren-garraioaren kuotarik handiena dugu. Zerbitzu arina, lehiakorra eta egunetik egunera jasangarriagoa dena eskaintzeko bezeroekin dugun konpromisoa irmoa da, eta, hori lortzeko, WEC Lines gisa gurea bezalako portu serio eta diziplina anitzekoaren alde egiten duten ontzi-enpresen laguntza behar dugu. WEC Linesek hogei urte baino gehiago daramatza kanpo-merkataritzari laguntzen Bilbaotik, berrasmatzen, hazten eta arriskatzen, eta abentura honetan gure laguntza eta esker ona izango ditu”.
Era berean, Barkalak gogorarazi du Bilboko Portua bere kaiak elektrifikatzen ari dela, ontziak sare elektrikora konektatu eta motorrak itzal ditzaten, eta horrek CO2-emisioak, zaratak eta bibrazioak murriztuko dituela. BilbOPS ekimena 2026an jarriko da martxan, eta 78 milioiko inbertsioa behar du. Horietatik 14,2 Europako Batzordeak emango ditu, CEF Transport 2021-2027 laguntza-programaren barruan. “Proiektu honek berekin dakar sortutako energiaren % 20 berriztagarria izatea, eta 2028an ehuneko hori % 50eraino handitzea espero dugu”, azpimarratu du.
Jasangarritasunaren eta intermodalitatearen aldeko apustua
Sektorean aldaketa ugari izan arren eta WEC Linesek aurre egin eta gainditzen dituen munduko erronkak gorabehera (COVID, Brexit, grebak, gerrak, etab.), ontzi-enpresak konexioak zabaltzen jarraitu du Bilborantz eta Bilbotik. “Handitze horren arrazoietako bat da bai erakundeek bai gobernuek ekologiaren aldeko agenda bultzatzen dutela, eta bezeroek, berriz, alternatiba fidagarriak eta egonkorrak bilatzen dituztela bere helburu jasangarriak bermatzeko errepidetik zama ateratzeko”, agertu dute.
Itsasoko atalaz gain, WEC Lines etengabe ari da hedatzen zerbitzu-sarea, lotura intermodal berriak sartuz. Espainiaren kasuan, lau tren bezerok sartu dituzte, lan ordutegi finkoarekin dihardutenak Bilbo eta Madril, Bartzelona, Valentzia, Zaragoza eta Agoncillo (Errioxa) artean.
WEC Lines eta haren itsas zerbitzuei buruz
WEC Lines berrogeita hamar urteko Herbehereetako ontzi-enpresa da, eta ingurumena errespetatzen duten edukiontziak bidaltzeko irtenbideak eskaintzen ditu. Urtean 650.000 TEU mugitzen ditu, eta 300 langile ditu. Europako portuen arteko distantzia laburreko trafikoan zein Ekialdeko Afrikaren eta Europaren arteko itsasbideetan espezializatuta dago. Jasangarritasuna lehentasun nagusi bihurtu da WEC Linesentzat, eta 2050ean emisio garbiak zero izatea du helburu.
WEC Linesek, batez beste, astean hiru geldialdi egin zituen Bilboko Portuan. Hauek dira jatorri eta helmuga portu nagusiak: Thamesport eta Liverpool (Erresuma Batua), Moerdijk eta Rotterdam (Herbehereak), Casablanca (Maroko), Las Palmas eta Tenerife (Espainia), Figueira da Foz eta Setubal (Portugal) eta Anberes (Belgika).