BOEren 253. zenbakiko Lehen Liburuaren VII. Tituluan (16467 xedapena) jasotakoaren arabera;
2014erako EAOei buruzko 2013/12/23ko 22/2012 Legearen bidez eguneratua.
2015ko EAOei buruzko 2014/12/30ko 36/2014 Legearen bidez berretsi.
II Kapitulua. 4. Atala, 1. Azpiatala
- Art. 194. Tasaren zergapeko egitatea da atrakalekura itsasoz iristeko aukera ematen duten portuko zerbitzu-eremuko uren eta portuko obra eta instalazioen erabilera.
-
Art. 195.
- Ordezko subjektu pasiboa ontziaren kontsignatarioa da, oro har. Emakidadun atrakalekuak dituzten kai, pantalan eta portu-instalazioetan, emakidaduna edo eskuduna.
- Zergapeko subjektu pasiboa, itsasontziaren jabea da, ontzi-ustiatzailea eta kapitaina.
- Art. 196. Tasaren sortzapena gertatzen da ontzia portuko zerbitzu-eremuaren uretan sartzen denean.
-
Art. 197.
- Oinarrizko zenbatekoa:
Oinarrizko zenbatekoa |
Koef. zuzentzailea |
Guztira | |
---|---|---|---|
Itsasoko garraioa |
(S) 1,20 Euros | 1,05 | 1,26 |
Gainerakoa | (B) 1,43 Euros | 1,05 | 1,5015 |
-
Kuota osoa:
GT/100 x Denbora* (Ordua, Frakzioa edo eguna) x (B) edo (S) x Koef. zuzentzailea (166. art.=>1,05) x Dagokion koef.: -
* GUTXIENEZ: 3 ordu eskalako.GEHIENEZ: 15 ordu eskalako (24 orduro)
KOEF. | DLIG* | GAINERAKOAK* | |
---|---|---|---|
A) Emakidan edo eskuduntzan eman EZ den atrakalekua (atrakaleku arruntak) | |||
Kaietan zeharka atrakatutako ontziak | 1,00 | 1,26* € GT/100 |
1,5015* € GT/100 |
Zutik atrakatutako ontziak, atrakatzeak eta ilabeak | 0,80 | 1,008* € GT/100 |
1,2012* € GT/100 |
B) Emakidan edo eskuduntzan emandako atrakalekua (kai partikularrak) | |||
Ur-Eremu nahikoa emakidan edo eskuduntzan (Ur-Xaflarekin) | |||
Kaietan zeharka atrakatutako ontziak | 0,60 | 0,756* € GT/100 |
0,9009* € GT/100 |
Zutik atrakatutako ontziak, atrakatzeak eta ilabeak | 0,50 | 0,63* € GT/100 |
0,75075* € GT/100 |
Ur-Eremu edo espazio nahikorik gabeko emakidak edo eskuduntzak (Gainerako kai partikularrak) | |||
Kaietan zeharka atrakatutako ontziak | 0,70 | 0,882* € GT/100 |
1,05105* € GT/100 |
Zutik atrakatutako ontziak, atrakatzeak eta ilabeak | 0,60 | 0,756* € GT/100 |
0,9009* € GT/100 |
C) Portuetako atrakatzeak emakidan | 0,30 | 0,378* € GT/100 |
0,45045* € GT/100 |
D) Hornitzeko, Zuzkitzeko edo konponketak egiteko 1. ALDERDIA atrakatzea | |||
48 orduko gehienezko egonaldia | 0,25 | 0,315* € GT/100 |
0,375375* € GT/100 |
48 ordutik gorako egonaldia | 1,00 | 1,26* € GT/100 |
1,5015* € GT/100 |
E) Emakidan edo eskuduntzan eman EZ den atrakalekuko luzaroko egonaldi edo erabilera GT. 50 gutxienez (eguneko) | |||
Barne-zirkulazioko itsasontziak | 4,00 | — | 6,006* € GT/100 |
Dragatzeko eta hornitzeko erabiltzen diren itsasontziak | 4,67 | — | 7,012005* € GT/100 |
Eraikitzeko, konponketa handia egiteko, transformatzeko edo desegiteko ONTZIOLATIK KANPORA ur gainean dauden itsasontziak | 1,33 | — | 1,996995* € GT/100 |
Eraikitzeko, konponketa handia egiteko, transformatzeko edo desegiteko ONTZIOLAN ur gainean dauden itsasontziak | 0,50 | — | 0,75075* € GT/100 |
Gordailu Judizialean dauden itsasontziak | 1,00 | — | 1,5015* € GT/100 |
Aktibo ez dauden itsasontziak (arrantzontziak eta tresna flotatzaileak ere bai) | 4,67 | — | 7,012005* € GT/100 |
Atoian eramateko, amarratzeko, praktikajerako eta portuko bestelako zerbitzuak emateko ontziak | 2,33 | — | 3,498495* € GT/100 |
Hilabete baino gehiagoko egonaldia egiten duten bestelako ontziak, epe hori amaitu ondoren | 4,67 | — | 7,012005* € GT/100 |
Luzaroko egonaldi eta erabilera atrakalekuan, emakidan edo eskuduntzan eman bada (eguneko) | |||
Ur-xaflarik gabe | 0,70*E) | — | — |
Ur-xaflarekin | 0,60*E) | — | — |
F) Atrakalekua erabili gabe: Kuota osorako, 100/GT hartuko da kontuan: cuota íntegra se considerará por 100/G | 2,00 | — | 3,003* € GT/100 |
G) Turisten itsas bidaietarako itsasontziak (Koefiziente hauek bateragarriak dira 1., 2. eta 3. atalekoekin). | |||
Oro har | 0,70 | — | 1,05015* € GT/100 |
JATORRI-PORTUTZAT jotzen den portu batean eskala egiten dutenean | 0,56 | — | 0,84084* € GT/100 |
JATORRI-PORTUTZAT jotzen den portu itsas bidaien konpainia berekoa bada, 12 eskala/urte gutxienez edo 8 eskala urtaroko zirkulazioarekin | 0,50 | — | 0,75075* € GT/100 |
H) RO-RO HUTSA, RO-PAX, CON-RO ETA FERRY motako itsasontziak (Koefiziente hauek bateragarriak dira 1., 2. eta 3. atalekoekin)) | |||
Oro har (distantzia laburrekoak bakarrik) | 0,90 | 1,134* € GT/100 |
— |
Itsas zerbitzu erregular baten parte denean (distantzia laburrekoak bakarrik) | 0,60 | 0,9828* € GT/100 |
— |
*koefiziente zuzentzailea sartuta dago kuota osoan
-
Art. 200.2 Atrakatzea jaiegunean. Asteburuetako edo jaiegunetako egonaldiak zenbatzeko, merkataritza-eragiketarik egin ez bada, hau izango da: larunbateko 12:00etatik edo jaiegun baten bezperako 18:00etatik asteleheneko edo jaiegunaren biharamuneko 8:00ak arte: 5 ORDU GEHIENEZ
- Denbora-tarte horretan egonaldia 5 ordutik gorakoa bada, asteleheneko edo jaiegunaren biharamuneko 8:00etan hasiko da zenbatzen 24 orduroko 15 orduko gehienezko egonaldia.
- Jaiegunetako atrakatzean Bilboko Portu Agintaritzan eskatu behar dira, asteburua baino lehen.
-
Art. 201.
- Eskala-kopuruko. Zirkulazio-mota jakin bati itsas zerbitzua eskaintzen dieten eta itsas enpresa berean aritzen diren itsasontziek, oro har, urte naturalean zehar portu berean egindako eskala-kopuruaren arabera, edo itsas konpainia ezberdinetako itsasontziek itsasontzien ustiaketa partekatuko akordioen bidez ZERBITZU ERREGULAR baten parte diren itsasontziek egindako eskala-kopuruaren arabera, tasaren kuota koefiziente hauekin biderkatuko da, subjektu pasiboak aurrez eskatuta:
Eskala-kopurua Itsas zerbitzuaren koefizientea Itsas zerbitzua erregularraren koefizientea 1. eskalatik 12. eskalara 1,00 0,95 13. eskalatik 26. eskalara 0,95 0,90 27. eskalatik 52. eskalara 0,85 0,80 53. eskalatik 104. eskalara 0,75 0,70 105. eskalatik 156. eskalara 0,65 0,60 157. eskalatik 312. eskalara 0,55 0,50 313. eskalatik 365. eskalara 0,45 0,40 366. eskalatik aurrera 0,35 0,30 - Distantzia laburreko itsasoko garraiotzat jotzen da merkantzien edo/eta bidaiarien zirkulaziorako Europan bakarrik ibiltzen diren eta geografikoki Europan kokatuta dauden portuen artean edo portu horien eta Europa inguratzen duten itsaso itxien itsasertzeko herrialde ezeuroparretako portuen artean ibiltzen diren itsasontziak erabiltzen dituen itsas zerbitzua. Kontzeptu hori Europako Batasuneko estatu kideen eta Norvegia eta Islandiaren eta Itsaso Baltikoko, Itsaso Beltzeko eta Mediterraneo Itsasoko beste estatu batzuen arteko itsas garraioari ere badagokio.
- Itsas zerbitzua: portu batean zirkulazio-mota jakin bati eskaintzen zaiona, itsasontziak edo itsas konpainia edo itsas bidaien konpainia bereko itsasontziek portu hori beste portu zehatz batzuekin lotzen dutenean, eta merkantzia- edo bidaiari-mota, garraio-elementu edo karga-unitate bera garraiatzen dutenean.
- Itsas zerbitzu erregularra: orokorki eta publizitatea eginez, erregulartasunez, aurrez ezarritako jatorri, helmuga eta datekin eta urtean gutxienez 24 eskala eginez eskaintzen den itsas zerbitzua.
HOBARIAK
Sección 6ª Art. 245
-
1 – Ingurumen-praktika hobeak sustatzeko, Portuko Agintaritzak hobari hauek ezarriko ditu:
- a) Itsasontziek ingurumena errespetatzeko baldintza batzuk betetzen dituztela egiaztatzen dutenean eta, gainera, itsasontziaren jabe den itsas konpainiak —edo armadoreak, hala badagokio— Portuko Agintaritzarekin portuko operazioekin eta portuko egonaldiarekin zerikusia duten ingurumen-praktikei buruzko hitzarmen bat sinatu dutenean, itsasontziaren tasa-kuotari % 5eko hobaria ezarriko zaio.
-
2 – Zerbitzuen eskaintzaren kalitatea areagotzeko
- a) Itsas konpainiak indarrean izaten badu zerbitzuen ziurtagiri bat (itsasontziaren portuko operazio guztiak barne hartu behar ditu, Estatuko Portuak erakundeak onartutako zerbitzukalitatearen erreferentzialetan oinarrituta, edo, hala badagokio, Portuko Agintaritzak haren garapenean onartutako erreferentzial zehatzak), itsasontziaren tasa-kuotari % 5eko hobaria ezarriko zaio.
- 3 – Espainiako portuek eragin ekonomikoa duten eremuaren garapen ekonomiko eta soziala laguntzen duten zirkulazioak eta itsas zerbitzuak erakartzeko, leialtzeko eta hazteko, % 40ko edo hortik beherako hobariak ezarri ahal izango zaizkie itsasontzien tasa-kuotei. (23/12/2013 22/2013 Legea, 2014ko Estatuko Aurrekontu Orokorrena).