BOEren 253. zenbakiko Lehen Liburuaren VII. Tituluan (16467 xedapena) jasotakoaren arabera;
2014erako EAOei buruzko 2013/12/23ko 22/2012 Legearen bidez eguneratua.
2015ko EAOei buruzko 2014/12/30ko 36/2014 Legearen bidez berretsi.
II Kapitulua. 4. Atala, 3. azpiatala
- Art. 211. Tasa honen zergapeko egitatea da itsas sarrera edo irteera duten edo ontziz aldatzen diren edo itsasoko edo lehorreko igarotzea egiten duten merkantziek eta haien garraio-elementuek atrakalekuko instalazioak eta zamalanekin lotutako operazioen eremua erabiltzea.
- Art. 212.
- Itsasontzia edo merkantzia kontsignatuta daudenean, ordezko subjektu pasiboa itsasontziaren edo merkantziaren kontsignatarioa da.Terminaletan eta emakidan edo eskuduntzan emandako merkantziak manipulatzeko beste instalazio batzuetan, emakidaduna edo eskuduna.
- Zergapeko subjektu pasiboa itsasontziaren jabea, merkantziaren jabea, garraio-kudeatzailea eta itsasontziaren kapitaina da.
- Art. 213. Tasaren sortzapena merkantzia portuko zerbitzu-eremutik igarotzen denean hasten da.
- Art. 217. Oinarrizko zenbatekoa (M) = 2,95 Euro
-
Art. 214. Kuota osoa emakidan edo eskuduntzan ez dauden merkantzien itsas terminaletan
-
a) Itsas sarrera edo irteerako operazioak bakarrik egiten dituzten merkantzia eta garraioelementuak direnean
-
1º) Balioztapen sinplifikatuko erregimena:
Ibilgailua (merkantzia) edo Garraio-elementua x Oinarrizko zenbatekoa (M) x Koef. Zuzentzailea (166. Art.0>1,05) x Dagokion koef.=
= 2,95 x 1,05 x Dagokion koef.
-
1º) Balioztapen sinplifikatuko erregimena:
-
a) Itsas sarrera edo irteerako operazioak bakarrik egiten dituzten merkantzia eta garraioelementuak direnean
KOEF. | KUOTA OSOA | |
---|---|---|
Edukiontzia <= 20´ (6,10 m arteko plataforma bat barne hartuta) | 10,00 | 30,975* € unitatea |
Ibilgailu zurruna, 6,10 m arteko kutxaduna | 10,00 | 30,975* € unitatea |
Edukiontzia > 20’ (12,30 m arteko plataforma bat barne hartuta) | 15,00 | 46,4625* € unitatea |
Erdiatoia eta atoia, 12,3 m artekoa | 15,00 | 46,4625* € unitatea |
Ibilgailu zurrun edo artikulatua, 12,30 m arteko kutxaduna | 15,00 | 46,4625* € unitatea |
Hainbat erdiatoi edo atoidun ibilgailu artikulatua (errepideko trena) | 25,00 | 77,4375* € unitatea |
Merkantzia gisa garraiatzen diren ibilgailuak: | ||
1.500 kg arteko ibilgailua | 0,50 | 1,54875* € unitatea |
1.500 kg-tik gorako ibilgailua | 2,00 | 6,195* € unitatea |
-
2º) Merkantzia-taldeen araberako erregimena: merkantzia-tona X oinarrizko kuota (m) X koef.
Merkantzia-taldea | Koefizientea | Kuota Osoa | Unitateak |
---|---|---|---|
Lehena | 0,16 | 0,4956* | € tona |
Bigarrena | 0,27 | 0,836325* | € tona |
Hirugarrena | 0,43 | 1,331925* | € tona |
Laugarrena | 0,72 | 2,2302* | € tona |
Bosgarrena | 1,00 | 3,0975* | € tona |
Kargatua edo deskargatua dagoen garraioelementua (ontziak) | Koefizientea | Kuota osoa | Unitateak |
---|---|---|---|
Edukiontzia <= 20´ (6,10 m arteko plataforma bat barne hartuta) (unitateko) | 0,90 | 2,78775* | € unitatea |
Ibilgailu zurruna, 6,10 m arteko kutxaduna (unitateko) | 0,90 | 2,78775* | € unitatea |
6,10 m arteko plataforma (unitateko) | 0,90 | 2,78775* | € unitatea |
Edukiontzia > 20’ (12,30 m arteko plataforma bat barne hartuta) (unitateko) | 1,80 | 5,5755* | € unitatea |
12,3 m arteko erdiatoia eta atoia (unitateko) | 1,80 | 5,5755* | € unitatea |
Ibilgailu zurrun edo artikulatua, 12,3 m arteko kutxaduna (unitateko) | 1,80 | 5,5755* | € unitatea |
12,30 m arteko plataforma (unitateko) | 1,80 | 5,5755* | € unitatea |
Trakzio-buruak (unitateko) | 0,60 | 1,8585 | € unitatea |
Hainbat erdiatoi edo atoidun ibilgailu artikulatua (errepideko trena) | 2,90 | 8,98725* | € unitatea |
Aurreko kontzeptuetan sartzen diren beste hainbat (tonako) | 0,50 | 1,54875* | € tona |
*koefiziente zuzentzailea sartuta dago kuota osoan
-
b) Itsasoa igarotzeko operazioak egiten dituzten merkantzien eta garraio-elementuen kasuan, betiere merkantziak eta haien garraio-elementuak erregimen horren barruan aitortu badira, igarotzen ari den merkantziaren tasaren kuota osoa atal honetako a) letran ezarritakoaren arabera kalkulatuko da, eta igarotze-operazioak lehorreratze-operazioen parekotzat joko dira.
-
c).Ontzia aldatzeko operazioak egiten dituzten merkantzien kasuan:
-
1º). Atrakatutako itsasontzien artean, a) letran ezarritakoaren % 50
-
2º). Atrakatutako itsasontzien artean, a) letran ezarritakoaren % 30
-
- Art. 215. Kuota osoa emakidan edo eskuduntzan dauden merkantzien itsas terminaletan:
Emakidan edo eskuduntzan emandako atrakalekua | |
---|---|
1. Ontziratze- edo lehorreratze-lanetan | 50% |
2. Itsasoa igarotzeko lanetan | 25% |
3. Ontziz aldatzeko lanetan | 20% |
Emakidan edo eskuduntzan emandako atrakalekurik gabe | 80% |
- Art. 216. Kuota osoa balizko beste kasu batzuetan: lortutako kopuruei aplikatu beharreko koefizienteak, aurreko artikuluen arabera.
a) Merkantziei eta haien garraio-elementuei, itsasoa igarotzean | 0,25 |
b) Distantzia laburreko itsas garraioko zerbitzu erregular bateko parte diren eta itsas sarrera edo irteera duten merkantziei eta haien garraio-elementuei edo karga-unitateei | 0,80 |
c) Errodadura bidezko ontziratzea edo lehorreratzea Koefiziente horiek ez dira aplikatzekoak izango, baldin eta merkantziak ontziratu diren azken portuan itsas iragaitzazko erregimenean egon badira edo merkantziak lehorreratuko diren lehen portuan itsas iragaitzazko erregimenean egongo badira. |
0,60 |
d) Itsas sarrera edo irteera duten merkantziei eta haien garraioelementuei, portuko zerbitzu-eremutik tren-garraioaren bidez ateratzen direnak | 0.50 |
Hobariak – Art. 245.
- 3 – Espainiako portuek eragin ekonomikoa duten eremuaren garapen ekonomiko eta soziala laguntzen duten zirkulazioak eta itsas zerbitzuak erakartzeko, leialtzeko eta hazteko, % 40ko edo hortik beherako hobariak ezarri ahal izango zaizkie itsasontzien tasa-kuotei (23/12/2013 22/2013 Legea, 2014ko Estatuko Aurrekontu Orokorrena)